Tantárgy adatlapja
Kötelező irodalom: ·
McQuail, Denis: A tömegkommunikáció elmélete. Osiris Kiadó, Budapest,
2003. 169-212. ·
Nyárády - Szeles: Public Relations II. Perfekt. Budapest, 2005 7.2.
fejezet, 101-180. ·
Domokos Lajos: Press & PR, Mediaware Bt., 2005, 61-82, 177-246,
345-431. ·
> Ajánlott irodalom: ·
O’Sullivan, Tim – Dutton, Brian – Rayner, Philip:
Médiaismeret 5. fejezet. A média intézményrendszerének működése. Korona
Kiadó, Budapest, 2002, 213-295. ·
Kaposi Ildikó: Sajtótámogatás. Médiakutató, 2000. ősz,
7–17. ·
Kollár Csaba: PR és sajtókapcsolatok, Protokollár Gazdaságkommunikációs
Ügynökség, 2004. ·
Sarah Silver: A médiáról civil szervezeteknek, Demnet, 1997. ·
Claire Austin: A PR, vagy a közönségkapcsolatok alapjai hét leckében,
Park, 1992. ·
Szeles Péter: Public Relations a gyakorlatban, Geomédia, Budapest,
1999. ·
Bernáth László (szerk.): Új műfajismeret, Sajtóház Kiadó, Budapest,
2002. ·
Zsolt Péter: Médiaháromszög. EU-Synergon. Budapest, 2004. ·
Pratkanis, A., Aronson, E.: A rábeszélőgép. Ab-Ovo. Budapest, 1991. |
Azoknak
az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek
kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
tudása - médiapiac
szerkezete és működése - médiapiac
szereplői, motivációi - nyomtatott és elektronikus média intézményei - szerkesztőségek megismerése képességei -
Képes
eligazodni szakterületének mélyebb összefüggései és a gyakorlat által
felvetett konkrét társadalmi, kommunikációs és médiatudományi problémák,
valamint azok lehetséges megoldási módszerei között. -
Szakmai
szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma
szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet
elemeit. |