Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Médiakapcsolatok
Tárgy kódja: BBLKM43800
Óraszám: N: 0/0/0, L: 10/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Radetzkyné Kurjancsek Judit
Tárgyleírás:

Kötelező irodalom:

·          McQuail, Denis: A tömegkommunikáció elmélete. Osiris Kiadó, Budapest, 2003. 169-212.

·          Nyárády - Szeles: Public Relations II. Perfekt. Budapest, 2005 7.2. fejezet, 101-180.

·          Domokos Lajos: Press & PR, Mediaware Bt., 2005, 61-82, 177-246, 345-431.

·         

>Nógrádi Gábor: Ide nekem a címlapot is! A médiakapcsolatok művészete. Presskontakt Kiadó. Budapest, 2004, 17-44, 76-116, 123-191

 

Ajánlott irodalom:

·          O’Sullivan, Tim – Dutton, Brian – Rayner, Philip: Médiaismeret 5. fejezet. A média intézményrendszerének működése. Korona Kiadó, Budapest, 2002, 213-295.

·          Kaposi Ildikó: Sajtótámogatás. Médiakutató, 2000. ősz, 7–17.

·          Kollár Csaba: PR és sajtókapcsolatok, Protokollár Gazdaságkommunikációs Ügynökség, 2004.

·          Sarah Silver: A médiáról civil szervezeteknek, Demnet, 1997.

·          Claire Austin: A PR, vagy a közönségkapcsolatok alapjai hét leckében, Park, 1992.

·          Szeles Péter: Public Relations a gyakorlatban, Geomédia, Budapest, 1999.

·          Bernáth László (szerk.): Új műfajismeret, Sajtóház Kiadó, Budapest, 2002.

·          Zsolt Péter: Médiaháromszög. EU-Synergon. Budapest, 2004.

·          Pratkanis, A., Aronson, E.: A rábeszélőgép. Ab-Ovo. Budapest, 1991.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

tudása

- médiapiac szerkezete és működése

- médiapiac szereplői, motivációi

- nyomtatott és elektronikus média intézményei

- szerkesztőségek megismerése

képességei

-        Képes eligazodni szakterületének mélyebb összefüggései és a gyakorlat által felvetett konkrét társadalmi, kommunikációs és médiatudományi problémák, valamint azok lehetséges megoldási módszerei között.

-        Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BALT-AKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt