Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy a hallgatók gyakorlati média tartalom előállítási készségekre tegyenek szert illetve fejlesszék meglévő készségeiket. A félév során a kompetenciafejlesztés kiterjed a nyomtatott sajtó, a rádió, a televízió, a film és a hálózati felületekhez kapcsolódó tartalmak előállításának gyakorlására. A tartalmak szövegszerű és vizuális megformálása mellett az előállításhoz szükséges technikai apparátus működtetésének elsajátíttatása is célja a kurzusnak.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Nowell-Smith, George (szerk.) Új Oxford film enciklopédia. Budapest, Glória. 2003.
ANTHONISSEN, Peter Frans: Kríziskommunikáció. Budapest, HVG, 2009. 42-88, 159-199, 221-255.
BERNÁTH László (szerk.): Bevezetés a műfajismeretbe. Dialóg Campus Kiadó, Budapest, 2008. 47-294.
HARLE Tamás: Az újságírás mestersége és művészete. Kék Európa Stúdió, Budapest, 2012.
Ajánlott irodalom:
RADETZKY András: A helyi rádió. Gondolat, Budapest, 2011. 166-176.
ANDOK Mónika: A hírek története. L’Harmattan, Budapest, 2013.
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
A kommunikáció és média területét meghatározó társadalmi, strukturális tényezőinek megismerése.
Szakmai innováció perspektíváinak elsajátítá
;sa.
b) képességei
A szakterület összefüggéseiben való eligazodás.
Szakmai szóhasználat során a szakmai szókincsek magabiztos használata.
c) attitűdje
Nyitottság a szakmai innováció iránt.
Szakmai módszerek tudatos képviselete.
d) autonómiája és felelőssége
A szervezeti struktúrában önállóan és felelősséggel szervezi munkáját önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.