Tantárgy adatlapja
· A szocializációs folyamat és a média. · A tömegkommunikáció korszaka: változások a felnevelkedés körülményeiben. · A média hatását magyarázó pszichológiai elméletek: •Napirend kijelelő hatás. Szociális tanuláselmélet. A meggyőzés hatása. Előfeszítési („priming”) hatás. A „szükséglet és kielégülés” hatásmodellje. A kultivációs hatás. · Életkori sajátosságok a médiahasználatban: Kisgyerekek és a média. Kamaszok és média. · Médiaértés és az értelmi fejlődés kapcsolata. · A médiatartalmak jellegzetességei. Domináns médiareprezentációk.
· A szülők, nevelők szerepe a médiaértésben és a médiahasználatban. · A médiaoktatás feladatai és lehetséges formái. |
Kötelező irodalom: WINN , Marie, Gyerekek gyerekkor nélkül, Budapest, Gondolat, 1990, ISBN 963-282-386-9 VAJDA Zsuzsanna, KÓSA Éva, Szemben a képernyővel, Budapest, Eötvös, 1998, ISBN 963-9024-42-2 BUCKINGHAM , David, Médiaoktatás, Budapest, HS, 2005, ISBN 963-9494-74-7 RANSCHBURG Jenő, Áldás vagy átok? Gyerekek a képernyő előtt, Budapest, Saxum, 2006, ISBN 963-7168-71-0 KNEVEL, Andries Gerrit, A világ a szobánkban : a keresztyén család és a televízió, Budapest, Pont, 2005, ISBN 963-7265-21-X GABOS Erika (szerk.), A média hatása a gyermekekre és fiatalokra IV., Budapest, Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Magyar Egyesület, 2008, ISBN 978-963-06-4843-1 |