Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Médiatartalom és disztribúció
Tárgy kódja: BMLKM10700M
Óraszám: N: 0/0/0, L: 10/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Kovács Ákos
Tárgyleírás:

 

A kurzus során a hallgatók megtanulják, hogy a média és a médiaüzenetek képesek befolyásolni az emberek vélekedéseit, attitűdjeit, értékeiket, viselkedésüket valamint részvételüket a társadalom demokratikus folyamataiban. Minden médiatartalom konstruált, minden médiumnak megvannak a maga sajátos jellemzői, erősségei és nyelvezete; valamint az üzentbe ágyazottan értékeket és nézőpontokat is megjelenít. Ahogy azt Jenkins hangsúlyozza, jelen társadalmunkra a média-konvergencia jellemző. Ez a konvergencia jelenti azt is, hogy a résztvevő / fogyasztó létrehozza, megosztja és keresi az új információt olyan médiaaktivitásokhoz kapcsolódóan, mint (ön)kifejezés, együttműködő probléma megoldás illetve a tartalmak cirkuláltatása. A kurzus során a hallgatók elsajátítanak olyan technikákat és módszereket, melyekkel elemezni tudják a médiaiparágakat, cégeket valamint megértik azt a kontextust, amelyben a versengő stratégiák és a pozíciók kialakultak. A kurzus során a hallgatók foglalkoznak a közösségi médiatechnológia fejlődésének azon aspektusával is, mely lehetővé tette a folyamatos online jelenlétet; valamint azzal is foglalkoznak, hogy mindez mit jelent az újságírói szakmában, a vállalatok esetében, milyen hatással van a fogyasztókra és miként történik a hálózat építés a közösségi médiában.

 

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

 

Csigó Péter: 2009 A konvergens televíziózás - Web, tv, közösség. L"Harmattan Kiadó ISBN 9789632361895

Fehér Katalin: 2016 Digitalizáció és új média. Trendek, stratégiák, illusztrációk. Budapest, Akadémiai Kiadó ISBN 9789630597142

Jenkins, Henry: 2008 Convergence Culture. Where old and New Media Collide. New York University Press. ISBN: 9780814742952

 

Ajánlott irodalom:

Andok Mónika 2016 Digitális média és mindennapi élet. Budapest, L’Harmattan Kiadó ISBN 978-963-414 181 5

Tófalvy Tamás: 2017 A digitális jó és rossz születése - Technológia, kultúra és az újságírás 21. századi átalakulása. L’ Harmattan Kiadó ISBN 9789634142959

 

TÓFALVY TAMÁS - KACSUK ZOLTÁN - VÁLYI GÁBOR (SZERK.)  2011 ZENEI HÁLÓZATOK. ZENE, MŰFAJOK ÉS KÖZÖSSÉGEK AZ ONLINE HÁLÓZATOK ÉS AZ ÁTALAKULÓ ZENEIPAR KORÁBAN. MÉDIA RE:MIX KÖNYVEK 5, L"HARMATTAN ISBN 9789632363929

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BMLT-XKM mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt