Tantárgy adatlapja
Az előadás a technológiai determinizmus
klasszikus mcluhani elméletéből kiindulva bemutatja annak továbbfejlesztéseit
(Ong, Meyrowitz) és kritikusait. Ezen utóbbiaknál hangsúlyosan szerepel
Kittler és Manovich elgondolása. Bemutatjuk, hogy a technológiai médiumok fő
megközelítései milyen közös pontokkal rendelkeznek és miben térnek el
egymástól, mit gondolak technológia és fiziológia kapcsolatáról, beleértve
ebbe az észlelés folyamatait, a test, a reprezentáció és a szimuláció
(medialitás és realitás kapcsolata) valamint a kontroll kérdéseit.
Összevetjük az egyes kutatók remedializálással kapcsolatos álláspontját is. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal
(szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
|
width="587"> Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak,
kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
a)
tudása a hallgatók megismerik a digitalizáció
révén a médiatartalmak egyidejű és gyors, magas minőségű átvitelének
következményeit, a multimédia és a hipertextualitás új struktúráit, az
átjárást a különböző médiaszövegek és tartalmak között (transzmedialitás,
intermedialitás). b)
le="font:7.0pt "Times New Roman"">
a kommunikáció és médiakutatás területén
képes a feldolgozott információk alapján reális értékítéletet hozni, és az
ezekből levonható következtetésekre építve önálló javaslatokat megfogalmazni. |