Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A kurzus célja a C1 szintű nyelvi készségek megerősítése, mely mind a mesterszakos tanulmányok, mind a hallgatók jövőbeni munkája szempontjából egyaránt nélkülözhetetlen. Ezért a cél, hogy a tanulók angol nyelvű kommunikációs készsége (a négy alapkészség), szókincse és nyelvhelyessége közel anyanyelvi szinten maradjon, illetve tovább fejlődjön. Ez teszi képessé a hallgatókat C1-es szintű írásbeli nyelvi szintfelmérő vizsga letételére.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
-
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A szókincs és a nyelvi készségek és a nyelvhelyesség fejlesztése: tematikus szókincsbővítés, kollokációk, idiomatikus szerkezetek, beszéd- és vitakészség, prezentáció, véleménykifejtés szóban és írásban, szövegértés (írott és hallási utáni), olvasott szöveg összegzése. Megismerkedés az írásbeli szintfelmérő vizsga különböző feladattípusaival (mondatok átalakítása, szóképzés, hibajavítás, igék helyes alakba tevése, hiányos mondatok kiegészítése megadott szavak segítségével, szöveg kiegészítése megadott szavakból választva, hiányos szövegek szavakkal való kiegészítése), és ezek megoldását gyakorolják.
A 2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Rónay, Á. (2019): Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlókönyv II. Vizsgafeladatokkal. Tinta Könyvkiadó.
Rónay, Á. (2023). Tesztsorok angol nyelvből. Budapest: Tinta Könyvkiadó.
Rónay, Á. and Sárdi, Cs. (2021): Angol szókincsfejlesztés felsőfokon I. Szóképzés. Tinta Könyvkiadó.
Rónay, Á. and Sárdi, Cs. (2021): Angol szókincsfejlesztés felsőfokon II. Állandósult szókapcsolatok. Tinta Könyvkiadó.
A 2-4 legfontosabb ajánlott irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Bandis, A. and Shotton, D. (2020): Close-up C2. National Geographic Learning.
Betsis, A. and Mamas, L. (2010): The Vocabulary Files - English Usage: Advanced. Brighton: Global ELT.
Burgess, S. and Thomas, A. (2019): Gold: Advanced. New ed. Essex: Pearson.
Evans, V. (2002): CPE Use of English. Newbury: Express Publishing.
Gude, K., Duckworth, M. and Rogers, L. (2012): Cambridge English Proficiency Masterclass. Oxford: OUP.
Latham-Koenig, C., Oxenden, C., Hudson, J. and Chomacki, K. (2021): English File Advanced Plus Student’s Book. Oxford University Press.
Rónay, Á. (2015): Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlókönyv. Tinta Könyvkiadó.
Rónay, Á. (2018): Emelt szintű angol nyelvtan gyakorlatokkal. Tinta Könyvkiadó.
Side, R. and Wellman, G. (2002): Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. Essex: Pearson.
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A kurzus megismertet az angol fonetika és fonológia elméleti alapjainak rendszerezésével és elmélyítésével. Ezzel elősegíti, hogy a hallgatók képesek lesznek tudatosan elemezni az angol nyelv hangrendszerét, beleértve a brit és amerikai sztenderd változatokat.
A tantárgy célzottan fejleszti a hallgatók angol nyelvi kommunikációs készségeit, ösztönözve őket arra, hogy nyelvhasználatuk és kifejezésmódjuk megfeleljen a pedagógiai és tudományos diskurzus normáinak, valamint a KER-szerinti C1 szintű nyelvhasználói kompetenciának. A z órai feladatok és a házi feladatok feldolgozása, a szóbeli beszédtevékenységekben való részvétel, valamint a kurzus során végzett kommunikatív gyakorlatok hozzájárulnak ahhoz, hogy a hallgatók magabiztosan és tudatosan használják az angol nyelvet mind az oktatás, mind a szakmai kommunikáció területén. A kurzus hozzájárul a hallgatók folyamatos nyelvi és szakmai fejlődéséhez, támogatja az önálló tanulást, és segíti a résztvevőket abban, hogy a tanítás és tanulás különböző aspektusait kritikai szemlélettel közelítsék meg, mindezt az angol nyelv tudatos és elmélyült használatával.