Tantárgy adatlapja
Ez a tudományos angolt tanító szaknyelvi nyelvgyakorlat-kurzus
tartalmában a nyelvpedagógiára fókuszál. Céljai: 1. a hallgatók prezentációs
készségének fejlesztése, 2. tudományos szókincsük bővítése, 3. tudományos
íráskészségük fejlesztésének támogatása. (Az utóbbi tekintetében a hangsúly a
szövegstrukturáláson, a hossz- és stílusmódosításon, és a citáción és
hivatkozáson lesz.) Két prezentáció, három szókincs-teszt és egy
nyelvpedagógiai témájú tanulmány (4-5.000 szó) megírása adja a kurzus
keretét. A hallgatók járjanak órára, legyenek aktívak, készítsék el a házi
feladatokat, tanulják meg a kifejezéseket, tartsák meg a prezentációkat, és
írják meg a tanulmányt. Az értékelés alapja az órai aktivitás, a három
szókincs-teszt, az egyik prezentáció és a tanulmány. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai
adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: McCarthy, Michael – Felicity O’Dell (2008): Academic vocabulary in use. Cambridge:
Cambridge University Press. Ajánlott irodalom: Csölle Anita – Kormos Judit (2000). A
brief guide to academic writing. Budapest: Műszaki Könyvkiadó. Deane, Mary (2010). Inside track:
Academic research, writing and referencing. Harlow: Pearson. Gillet, Andy, Angela Hammond and Mary Martala (2009). Successful academic writing.
Harlow: Pearson Longman. Tankó Gyula (2011) Professional
writing: The academic context. Budapest: Eötvös University Press. |