Tantárgy adatlapja
A tantárgyelem célja: · Olyan óvodapedagógusok képzése, akik elméletileg megalapozott ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak az óvoda zenei feladatainak ellátására. · Az óvodapedagógus-jelöltek zenei alapismereteinek, éneklési-, ritmus-, hallás- és hangszerjátszó képességeinek alapvető módszertani ismeretekkel átszőtt fejlesztése, ill. olyan szintre juttatása, hogy képesek legyenek a 3-7 éves korú gyermekek zenei nevelésére, és ezen keresztül a személyiségük alakítása. Az óvodapedagógus hallgató sajátítsa el: · a mondókák, gyermekjátékdalok pontos és kifejező éneklését · a kulturált, kifejező ének – és hangszerjáték mellett az igényes zenei válogatás szempontjait · az alapvető zenei írási és olvasási készségeket ismerjék meg az óvodás életkor énekesjáték- és mozgáskincsét · és tudják használni azokat a zenei alapokat, amelyekkel a tanulmányaikat továbbfejleszthetik · a hangszerjátékot (alt furulya): D’ -F’ -G’ alaphangokra dúr-moll hexachord hangsor (gyermekdalok) játszását. A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) Kötelező irodalom: FORRAI Katalin, Ének az óvodában, Budapest, Editio Musica, 1993, ISBN 963-330-713-9 PÉCSI Géza, Kulcs a muzsikához, Pécs, Kulcs a Muzsikához Alapítvány, 2000, ISBN 963-03-5519-1 TÖRZSÖK Béla, Zenehallgatás az óvodában, Budapest, Editio Musica, 2001, ISBN 963-330-724-4 KODÁLY Zoltán, 333 olvasógyakorlat, Budapest, 2011 TÁTRAI Zsuzsanna, KARÁCSONY MOLNÁR Erika, Jeles napok, ünnepi szokások. Jelen levő múlt, Budapest, Planétás, 1997, ISBN 963-9014-05-2