Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja: olyan szakmai tudás kialakítása, amely birtokában képessé válnak a 3-7 éves korú gyermekek körében a mozgástevékenység különböző szervezeti kereteiben a mozgásfejlesztés tervszerű és tudatos tervezésére és szervezésére (tervező szervező, rányitó készség kialakítása, elkötelezettség, felelősség teljes magatartás a szakmai ismeretek gyakorlati alkalmazása során)Többféle tanulási stratégia megismerése és alkalmazása a problémahelyzetek felismerése és megoldásának kezelése érdekében. Az óvodás korú gyermekek optimális terhelésének tervezéséhez és szervezéséhez szükséges ismeretek rendszerbe foglalása (inklúziós szemlélet megszilárdítása, és, a differenciált fejlesztés a folyamat jellegű értelmezése) A testnevelés sajátos szerepének tudatosítása az egészséges életmódra nevelés elméletében és gyakorlatában. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Gaál Sándorné-Bencze Sándorné: A testnevelés mozgásanyagának feldolgozása a 3-10 éves korosztály számára Szarvas, szerzői kiadás, 2004. Gaál Sándorné - Kunos Andrásné: Testnevelési játékok anyaga és tervezése. Szarvas, BTOF,1996. Gaál Sándorné-Gyarmati Z. né - Kunos Andrásné: Testnevelési Program füzetek III.IV..V. Szarvas, BTOF, TSF PFK,2004. Ajánlott irodalom: Farmosi István-Gaál Sándorné: Óvodások és kisiskolások szomatikus fejlettsége és motorikus teljesítménye Szarvas, Discursus, TSF PFK.2005 Hamza I.- Földi R.-Tóth Á.: Játék, egyensúlyozás,vízhez szoktatás Budapest,Szerkesztői Kiadó1995. |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása A hallgató ismerje a gimnasztika óvodában alkalmazott mozgásanyagát. Ismerje és alkalmazni tudja az óvodai testnevelés mozgásanyagát, önállóan meg tudja tervezni és levezetni a foglalkozásokat. b) képességei A hallgató rendelkezzen az óvodat testnevelés mozgásanyagához szükséges motoros képességekkel. Képes legyen az előírt mozgásanyagából foglalkozást összeállítani, az előképzettségnek megfelelő oktatási, gyakorlatvezetési módszerek, formák kiválasztására, differenciált alkalmaz ására.
|