Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Pódiumi kommunikációs gyakorlatok
Tárgy kódja: BONDS03500
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Zelenákné dr. Illés Györgyi
Tárgyleírás:

A tantárgy oktatásának célja, hogy felkészítse a hallgatókat a pódiumi kommunikációs helyzetek megoldásának pedagógiai feladataira. Fejlessze a hallgatók műsorszerkesztési, előadó-felkészítési stratégiáit, továbbá felkészítse őket ezen tevékenységek szerkesztési, szervezési és megvalósítási feladatköreire is.

1.    A pódiumi helyzetek

2.    Kommunikáció a pódiumon

3.    A színpadi beszéd jellemzői

4.    A színpadi beszéd tanítása, pedagógiai nehézségek

5.    Színpadi beszéd tanítása a gyakorlatban

6.    Pódiumi tevékenységek

7.    Pódiumi tevékenységek tanítása

8.    Szerkesztési, szervezési és kivitelezési pedagógiai tevékenységek

9.    Egyéni és csoportos felkészítés a pódiumi munkára

10.    Gyakorlati munka a pódiumon

tyle="font-family:Calibri;margin-left:26px;text-align:left;text-indent:-18pt;">11.    Gyakorlati munka a pódiumon

12.    Gyakorlati munka a pódiumon

13.    Gyakorlati munka a pódiumon

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

1. Montágh Imre: Figyelem vagy fegyelem?! Budapest, Holnap Kiadó, 1996. ISBN 963 346 146 4

2. Kiss László - Tóth Erzsébet - Tóth Zsuzsanna: Keltsd életre!  tanulmánykötet és versajánló I-II. Mikszáth - Magyar Versmondók Egyesülete, Budapest, 2010. 226 p. ISBN: 9789639126862

3. Latinovits Zoltán: Verset mondok – tanulmányok, nyilatkozatok, műsorok. Budapest, NPI, 1978. 197 p. (Szkénetéka, ISSN 0324-265X) ISBN 963-562-336-4

4. Balás Eszter: Beszédre fel! Budaőrs, 2020. ISBN 9786150102160

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően

, érdemben hozzájárul

pl.:

a)    tudása

- Ismeri a tanulók kommunikációs képességét, alkotó- és befogadó képességét, idő- és ritmusérzékét fejlesztő és javító módszertanokat, technikákat

- Ismeri a különböző iskolán kívüli művelődési alkalmak szervezésének, kivitelezésének, színjátszókör, színházi tevékenységformák létrehozásának módszertanát és eszközrendszerét.

b)    képességei

- Képes a csoportkohézió, a csoporton belüli feladatvállalások, a belső elosztású csoporttevékenységek kialakítására

-Képes tanulóközpontú, személyre szabott és tevékenységalapú nevelési-oktatási gyakorlat folytatására, az alkotó és a befogadó tevékenység eszköztárának fejlesztésére, kooperatív munkaformák alkalmazására

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

osztatlan tanári képzés BONP-XTAN osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
szechenyi-img-alt