Tantárgy adatlapja
A tantárgy oktatásának célja, hogy felkészítse a hallgatókat a pódiumi kommunikációs helyzetek megoldásának pedagógiai feladataira. Fejlessze a hallgatók műsorszerkesztési, előadó-felkészítési stratégiáit, továbbá felkészítse őket ezen tevékenységek szerkesztési, szervezési és megvalósítási feladatköreire is. 1. A pódiumi helyzetek 2. Kommunikáció a pódiumon 3. A színpadi beszéd jellemzői 4. A színpadi beszéd tanítása, pedagógiai nehézségek 5. Színpadi beszéd tanítása a gyakorlatban 6. Pódiumi tevékenységek 7. Pódiumi tevékenységek tanítása 8. Szerkesztési, szervezési és kivitelezési pedagógiai tevékenységek 9. Egyéni és csoportos felkészítés a pódiumi munkára 10. Gyakorlati munka a pódiumon 11. Gyakorlati munka a pódiumon 12. Gyakorlati munka a pódiumon 13. Gyakorlati munka a pódiumon |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
1. Montágh Imre: Figyelem vagy fegyelem?! Budapest, Holnap Kiadó, 1996. ISBN 963 346 146 4 2. Kiss László - Tóth Erzsébet - Tóth Zsuzsanna: Keltsd életre! tanulmánykötet és versajánló I-II. Mikszáth - Magyar Versmondók Egyesülete, Budapest, 2010. 226 p. ISBN: 9789639126862 3. Latinovits Zoltán: Verset mondok – tanulmányok, nyilatkozatok, műsorok. Budapest, NPI, 1978. 197 p. (Szkénetéka, ISSN 0324-265X) ISBN 963-562-336-4 4. Balás Eszter: Beszédre fel! Budaőrs, 2020. ISBN 9786150102160 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása - Ismeri a tanulók kommunikációs képességét, alkotó- és befogadó képességét, idő- és ritmusérzékét fejlesztő és javító módszertanokat, technikákat - Ismeri a különböző iskolán kívüli művelődési alkalmak szervezésének, kivitelezésének, színjátszókör, színházi tevékenységformák létrehozásának módszertanát és eszközrendszerét. b) képességei - Képes a csoportkohézió, a csoporton belüli feladatvállalások, a belső elosztású csoporttevékenységek kialakítására -Képes tanulóközpontú, személyre szabott és tevékenységalapú nevelési-oktatási gyakorlat folytatására, az alkotó és a befogadó tevékenység eszköztárának fejlesztésére, kooperatív munkaformák alkalmazására |