Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja, hogy gyakorlati példák segítségével bemutassa a reklámpszichológiai elméleti megközelítéseket a reklámozáshoz kapcsolódóan, valamint lehetővé teszi a tárgyi ismeretek alkalmazását, közvetlen felhasználását a marketing munkában.
A főbb témakörök: termékfejlesztés, márka menedzsment, média, reklám tervezés.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Izsó, Lajos – Becker, György: Termékélmény 2010. Akadémiai Könyvkiadó. ISBN 9789630589802
Bovee, C. L.: Contemporary Advertising; Student Guide. / Hardcover / Published 1996 – 2006. ISBN 0256184143
Ajánlott irodalom:
Thaler R. C., Sunstein, R.H.: (2011) Nudge Manager Könyvkiadó kft. ISBN 9789639912236
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Részleteiben átlátja a pszichológia tudományos elméleti problémáit, rálátással rendelkezik a tudomány történeti fejlődésére, és képes átlátni folyamatszerű összefüggéseket.
Részletes ismeretekkel rendelkezik a társadalom- és szervezetpszichológia területein, és integrálja a társtudományok ismereteit.
b) képességei
Képes a kapott eredmények releváns értelmezésére.
Képes a pszichológia módszertani eszközeivel a kulturális jelenségek történeti elemzésére.
c) attitűdje
Törekszik arra, hogy speciális szakmai érdeklődését elmélyítse és megszilárdítsa.
Felhasználja szakterületi tudását a jelenkori társadalmi változások megértésére.
d) autonómiája és felelőssége
Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben.
Etikai és szakmai felelősséget vállal saját és az általa vezetett csoport produktumaiért.