Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Reklámpszichológia
Tárgy kódja: BMNPS19500M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Pszichológiai Intézet
Tárgyfelelős oktató: Kővágó Pál Lajos
Tárgyleírás:

A tantárgy célja, hogy gyakorlati példák segítségével bemutassa a reklámpszichológiai elméleti  megközelítéseket a reklámozáshoz kapcsolódóan, valamint lehetővé teszi a tárgyi ismeretek alkalmazását, közvetlen felhasználását a marketing munkában.

A főbb témakörök: termékfejlesztés, márka menedzsment, média, reklám tervezés.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

Izsó, Lajos – Becker, György: Termékélmény 2010. Akadémiai Könyvkiadó. ISBN 9789630589802

Bovee, C. L.: Contemporary Advertising; Student Guide.  / Hardcover / Published 1996 – 2006. ISBN 0256184143

Ajánlott irodalom:

Thaler R. C., Sunstein, R.H.: (2011) Nudge  Manager Könyvkiadó kft. ISBN 9789639912236

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Részleteiben átlátja a pszichológia tudományos elméleti problémáit, rálátással rendelkezik a tudomány történeti fejlődésére, és képes átlátni folyamatszerű összefüggéseket.

Részletes ismeretekkel rendelkezik a társadalom- és szervezetpszichológia területein, és integrálja a társtudományok ismereteit.

b) képességei

Képes a kapott eredmények releváns értelmezésére.

Képes a pszichológia módszertani eszközeivel a kulturális jelenségek történeti elemzésére.

c) attitűdje

Törekszik arra, hogy speciális szakmai érdeklődését elmélyítse és megszilárdítsa.

Felhasználja szakterületi tudását a jelenkori társadalmi változások megértésére.

d) autonómiája és felelőssége

Kritikus tudatosság jellemzi szakmájához kapcsolódó kérdésekben.

Etikai és szakmai felelősséget vállal saját és az általa vezetett csoport produktumaiért.

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

pszichológia BMNB-XPS mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt