Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Rendezvényszervezés a kulturális diplomáciában
Tárgy kódja: BMNNT18300M
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Nemzetközi és Politikatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Kerényiné dr. Környei Ágnes
Tárgyleírás:

A kurzus célja, hogy a hallgatók betekintés nyerjenek a kulturális diplomácia működésének gyakorlati formáiba, tevékenységeibe és eljárásaiba. A félév során meghívott előadóként a Magyarországra akkreditált nagyobb diplomáciai képviseletek kulturális diplomáciáért felelős tisztviselői, valamint külföldi kulturális intézetek munkatársait is bevonjuk az oktatásba, hogy előadást tartsanak saját hazájuk kultúrájának képviseletéről, ennek gyakorlati fogásairól és a „best practices”-ről. Így tervezzük meghívni többek között a Goethe Intézet, a Lengyel Intézet, a Közép-Európai Kulturális Intézet, a Szlovák Intézet, a Cseh Centrum, a budapesti Olasz Kultúrintézet, az Orosz Kulturális Központ, a Román Kulturális Intézet, a Francia Intézet, valamint az Egyesült Államok és Nagy-Britannia magyarországi nagykövetségének munkatársait egy-egy előadásra.
A félév az elhangzott előadások alapján készítendő dolgozattal zárul. Ennek tartalma egy meghatározott kulturális projektre vonatkozó projekt-terv készítése az elhangzott előadások szintetizálása révén. Az erre, valamint a féléves munkára kapott jegy adja a végleges osztályzatot.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Die Beauftragte der Bundesregierung für Kultur und Medien: Im Bund mit der Kultur: Kultur- und Medienpolitik der Bundesregierung
The Select Committee on Soft Power and the UK’s Influence: Persuasion and Power in the Modern World 2013-14.
https://publications.parliament.uk/pa/ld201314/ldselect/ldsoftpower/150/150.pdf
Gli Istituti Italiani di Cultura per la promozione del Brand Italia. Un nuovo modello di relazioni per promuovere il sistema-paese http://docplayer.it/16501228-Gli-istituti-italiani-di-cultura-per-la-promozione-del-brand-italia-un-nuovo-modello-di-relazioni-per-promuovere-il-sistema-paese.html
Ujváry Gábor: Kulturális hídfőállások 2011, Budapest, Ráció Kiadó, 304 p. 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

nemzetközi tanulmányok BMNT-XNT mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév BTK
szechenyi-img-alt