Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja: A tárgy megismerteti a resztoratív szemlélet fogalmait, alapelveit, elméleti hátterét, valamint a jóvátétel és a kapcsolatokat helyreállítását eredményező módszereket,a resztoratív gyakorlatok alkalmazását az oktatásban, nevelésben és igazságszolgáltatásban. Hatékony eszköz a konfliktusok kezelésében és a fiatalok reszocializációs folyamatában. Esetfeldolgozások segítik a megértést, feldolgozást oktató filmekkel és szerepjátékokkal válik könnyen elsajátíthatóvá a resztoratív szemlélet. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: RÁCZ József, Ifjúsági szubkultúrák és fiatalkori "devianciák", Budapest, Animula, Magyar Pszichiátriai Társaság, 1989, ISBN 963-7124-40-3 HERCZOG Mária (szerk.), Megbékélés és jóvátétel, Kézikönyv a helyreállító igazságszolgáltatásról, Budapest, Család Gyermek Ifjúság Könyvek , 2004, ISBN 963-214-278-0
Ajánlott irodalom: VEKERDY Tamás (szerk.), Van más megoldás is – alternatív módszerek a középiskolában, Budapest, Sulinova KHT, 2006, ISBN 963-86542-7-9 |