Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja: segítségével a hallgató megismeri a sajátos nevelési igényű gyerekek csoportjait, a gyógypedagógia tevékenységi területéhez tartozó fogyatékossági csoportokat, melyek elősegítik a gyógypedagógia területén történő eligazodást, biztosítja az akadályozottsággal élők megismerését, a velük kapcsolatos attitűd alakítását. Stratégiai tudás elsajátítását segíti, amelyek birtokában képesek lesznek a mindennapi praxisban a sajátos nevelési igényű gyermekek, fiatalok, ill. felnőttek, oktatási-fejlesztési - környezeti szükségleteit felismerni, a szükségletek kielégítését elősegíteni. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: ILLYÉS Sándor (szerk.), Gyógypedagó ;giai alapismeretek, Budapest, ELTE/BGGYFK, 2000, pp. 15-38., 81-116., 151-210., 629-654., 357-373., ISBN 963-7155-28-7 HOFFMANN Judit, MEZEINÉ ISÉPY Mária, Gyógypedagógiai alapismeretek, Pécs, Comenius Kft, 2006, ISBN 963-9687-01-4 TORDAINÉ VIDA Katalin, Integráció vagy szegregáció? A befogadó iskola a XXI. században. In: A világ útja az „EGYSÉG” felé, p. 174-183., Esztergom, VJRKTF, 2007, ISBN 978-963-7291-25-8 CSÁNYI Yvonne, Új utak és törekvések a sajátos igényű személyek oktatása terén az OECD szakmapolitikájában és ennek néhány hazai vonatkozása, In: Fejlesztőpedagógia 2008/1. sz., p. 28-32. |