Tantárgy adatlapja
Általános elméleti áttekintés után a spanyol fonémák rendszerének bemutatására és leírására kerül sor. Tárgyaljuk a szótagolás és elválasztás sajátosságait, a helyesírás és hangsúlyozás alapvető szabályait. Spanyol szövegek fonetikus átírása, a helyes kiejtés és intonáció gyakorlása hangfelvételek segítségével, spanyol helyesírási gyakorlatok. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
ESCOBAR, A. M., HUALDE J. I., OLARREA, A., & TRAVIS, C. E. (2010). Introducción a la Linguística Hispánica. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 444, ISBN 9780521513982 NAVARRO TOMÁS, T. (2004). Manual de pronunciación espanola. Madrid: Consejo Superior de Investigaciones Científicas,. pp. 328, ISBN 9788400070960 SÁNCHEZ MATILLA, A. (1998). Manual práctico de corrección fonética del espanol. Madrid: SGEL, pp. 128, ISBN 9788471436382 QUILIS MORALES, A. (1988). El comentario fonológico y fonético de textos. Madrid: Arco Libros, pp. 256, ISB N 9788476350072 HIDALGO NAVARRO, A.-QUILIS MARÍN, M. (2004). Fonética y fonología espanolas. Valencia, Tirant lo Blanch, pp 279, ISBN 978848456177 GÓMEZ TORREGO, L. (2008). Ortografía práctica del espanol. Madrid: Espasa-Calpe, pp. 192. ISBN 9788467028409 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - a fonológiai rendszerek általános ismerete - spanyol nyelv fonológiai rendszerének részletes ismerete b) képességei - a helyesírás alaposabb ismerete az esszéírási készség továbbfejlesztésére alkalmazva,
ass="MsoNormal" style="font-family:Calibri;margin-left:0px;text-align:left;">- a célnyelv pontosabb kiejtése, - fejlettebb beszédfelismerés, - különböző akcentusok felismerése. |