Tantárgy adatlapja
A mondatrészek és a tagmondatok fajtái a spanyol nyelvben. A mondatok osztályozása modalitásuk szerint, a szerkezeti elemek mondattá való összekapcsolásának szabályszerűségei. Mondatjelentés, szintaktikai és szemantikai viszonyok. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
BENITO MOZAS, A. (1994) Ejercicios de sintaxis. Teoría y práctica. Madrid: Edaf, pp. 298. ISBN 9788476408445 ESCOBAR, A. M., HUALDE J. I., OLARREA, A., & TRAVIS, C. E. (2010). Introducción a la Linguística Hispánica. Cambridge: Cambridge University Press, pp. 444, ISBN 9780521513982 GÓMEZ TORREGO, L. (2010). Análisis sintáctico. Madrid: SM, pp. 320, ISBN 788467541342 GOMEZ TORREGO, L. (2011). Gramática didáctica del espanol. Madrid: SM, pp. 544. ISBN 97884 6754135 HERNÁNDEZ ALONSO, C. (1994). Nueva sintaxis de la lengua espanola: sintaxis onomasiológica, del contenido a la expresión. Salamanca: Ediciones Colegio de Espana, ISBN 9788486408459 REAL ACADEMIA ESPANOLA (2009). Nueva gramática de la lengua espanola I-II. Madrid: Espasa-Calpe, 4032 old. ISBN 9788467032079 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - a szórend helyes használata, hasznos elméleti fogalmak ismerete - olyan nyelvi háttér elsajátítása, amely lehetővé teszi a legfrissebb kutatások megértését b) képességei - a szakmai problémáknak megfelelő nyelvi, nyelvészeti módszer alkalmazása - világos, részletes szövegek alkotása spanyol nyelvészeti témában |