Tantárgy adatlapja
A
kommunikációs alapképzés keretein belül a hallgatók két szakirány közül
választhatnak, ezek a Multimédia specializáció és a Közkapcsolatok
specializáció. A Multimédia specializációs etalon vizsga célja nyomtatott és elektronikus média
specializáción, hogy a hallgatók számot adjanak az általuk választott
specializációhoz kapcsolódó ismereteikről. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező olvasmányok: KÓKAY György –
BUZINKAY Géza- MURÁNYI Gábor: A magyar sajtó törtnénete. Sajtóház, Budapest,
2001, 13-18, 27-42, 54-58, 80-98, 113-189, 207-214. BARBIER, Frederic –
BERTHO LAVENIR Lavenir, Catherine: A média története. Diderot-tól az
internetig. Osiris Kiadó, 2004, 162-188. CROTEAU, David - HOYNER, William: A média mint üzlet. Nagyvállalati média
és közérdek. Complex, Budapest, 2013, 249-289 HALLIN, Daniel C. – MANCINI, Paolo: Médiarendszerek. Médiarendszerek - A
média- és politikai rendszerek három modellje. AKTI, Budapest, 2008 HARLE Tamás: Az
újságírás mestersége és művészete. Kék Európa Stúdió, Budapest, 2012 Recommended
reading: RADETZKY
András: A helyi rádió. Gondolat, Budapest, 2011, 166-176. ANDOK Mónika: A
hírek története. L’Harmattan, Budapest, 2013 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
a)
tudása -
a kommunikáció és média területét meghatározó
társadalmi, strukturális tényezőinek megismerése -
szakmai innováció perspektíváinak elsajátítása b)
képességei -
a szakterület összefüggéseiben való eligazodás -
szakmai szóhasználat során a szakmai szókincsek
magabiztos használata c)
attitűdjei - nyitottság a
szakmai innováció iránt - szakmai
módszerek tudatos képviselete d)
autonómiája és
felelőssége a szervezeti
struktúrában önállóan és felelősséggel szervezi munkáját önálló, konstruktív
és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban |