Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakdolgozati felkészülés
Tárgy kódja: BONTP88300
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Dr. Kozma Gábor János
Tárgyleírás:

A diplomamunka megírásának célja: a hallgató bizonyítsa, hogy elsajátította a pedagógus szakma műveléséhez szükséges pedagógiai, pszichológiai, módszertani ismereteket és kompetenciákat, azokat képes integrálni és oktató-nevelő munkájában alkalmazni. Ismeri a lényeges tudományos-szakirodalmi, szakmódszertani eredményeket, képes azok alapján munkáját önállóan megtervezni, a tanítás és/vagy pedagógiai feladat eredményességét értékelni. Képes továbbá a tanulók teljesítményéről és fejlődéséről, ill. a tanulási-tanítási folyamatról gyakorlati tapasztalatokat gyűjteni, az adatokat elemezni, következtetéseket megfogalmazni, és az eredményeket saját munkájában alkalmazni. Képes saját maga és tanulói munkáját reflektív módon szemlélni, tapasztalatait konstruktív módon beépíteni személyiségébe és munkájába.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)
Kötelező irodalom:
Falus Iván (szerk.), Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Budapest, Műszaki Könyvkiadó, 2004. ISBN 9789631626643
Fercsik Erzsébet, Dolgozatírás-felsőfokon. Budapest, Krónika Nova Kiadó, 2003.
ISBN 9639128945
Earl Babbie, A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. Budapest, Balassi Kiadó, 2008.
ISBN 9789635067640
Majoros Pál, Kutatásmódszertan avagy: hogyan írjunk könnyen, gyorsan jó diplomamunkát. Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2003. ISBN 9631941442
Ajánlott irodalom
Eco, Umberto, Hogyan írjunk szakdolgozatot? Budapest, Gondolat, 1992. ISBN 9632827082
Gyurgyák János, Szerkesztők és szerzők kézikönyve. Budapest, Osiris Kiadó, 1997.
ISBN 9633792274
Maróti Gábor, Tudományelméleti és kutatásmódszertani alapismeretek. Budapest, Synthagma Kiadó, 2009. ISBN 9639051673
Szabó Katalin, Kommunikáció felsőfokon. Budapest, Kossuth, 2001. ISBN 9630939223
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul
a) tudása
Ismeri a pedagógia területén végzett kutatások legrelevánsabb megállapításait.
b) képességei
Képes tudása alapján munkáját önállóan megtervezni, a tanítás és/vagy pedagógiai feladat eredményességét értékelni.
Képes továbbá a tanulók teljesítményéről és fejlődéséről, ill. a tanulási-tanítási folyamatról gyakorlati tapasztalatokat gyűjteni, az adatokat elemezni, következtetéseket megfogalmazni, és az eredményeket saját munká

jában alkalmazni.
Képes saját maga és tanulói munkáját reflektív módon szemlélni, tapasztalatait konstruktív módon beépíteni személyiségébe és munkájába. 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt