Tantárgy adatlapja
A szakdolgozati felkészítés során a hallgatók információt kapnak a szakdolgozat elkészítéséhez kapcsolódó legfontosabb tudnivalókról. A hallgatók elsajátítják a szakdolgozat megírásához szükséges formai és tartalmi követelményeket, valamint kérdéseket tehetnek fel saját szakmai munkájukkal, kutatásukkal kapcsolatban. A felkészítés arra is lehetőséget biztosít, hogy a folyamatban lévő szakdolgozatok tartalmára visszacsatolást kapjanak a hallgatók az oktató részéről. A kurzus célja a szakdolgozat sikeres megírása, a szociálpedagógia tudományterületén releváns témák szakmai igényességű kidolgozásának elősegítése.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Eco, Umberto (2012): Hogyan írjunk szakdolgozatot? Partvonal, Budapest. ISBN9789639910898
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a különböző társadalmi és szociális problémákat, a kielégítetlen szükségleteket, a veszélyeztető tényezőket.
Ismerettel rendelkezik a társadalomról, a szociálpedagógia felhasználóiról, célcsoportjairól és azok környezetéről.
b) képességei
Képes a társadalom működési szabályszerűségeinek felismerésére, azok rendszerszerű elemzésére, a társadalmilag kedvezőtlen helyzeteket létrehozó okok, következmények feltárására és értelmezésére.
Képes az egyének, családok, csoportok, közösségek jog- és érdekérvényesítő k&eac
ute;pességének fejlesztésére.
c) attitűdje
Rendelkezik a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségével, azt hitelesen képviseli környezetében.
Emberi kapcsolataiban humánus és etikus magatartású, szakmai feladatainak ellátása során a szociális munka etikai kódexét betartja.
d) autonómiája és felelőssége
Felelősen áll ki a szociálpedagógia jogi, etikai és szakmai normáinak betartása és védelme érdekében.