Tantárgy adatlapja
A szakértői játékot kifejezetten tanórai, szaktárgyi alkalmazásra találták ki, és különösen nagy szerepe lehet az általános iskolai osztálytermi környezetben. Lényege: egy játékon belüli cégalapítás, majd a cég kap egy vonzó, érdekes megrendelést, ennek végrehajtásán dolgozik mindenki valós időkkel, többnyire team-munkában. A stúdium útmutatást és gyakorlatban működő példákat mutat arra vonatkozóan, hogyan alkalmazható a szakértői dráma a konkrét tantárgyi területeken. Mivel alapja a csoportban végzett munka, közösségépítésre is alkalmas: együttműködésre késztet, konszenzusra szoktat.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Heathcote, D. - Bolton, G. (1995): Drama for Learning. Dorothy Heathcote’s Mantle of the Expert Approach to Education, Portsmouth, NH: Heinemann
Heathcote, D. – Bolton, G. (1996): A "szakértői játék" alaptörvényei. Drámapedagógiai Magazin.
Dolmány Mária – Szaiuder Erik (2004): Gondolatok a szakértői drámáról. Drámapedagógiai Magazin http://epa.oszk.hu/03100/03124/00036/pdf/EPA03124_dpm_2004_1_008-011.pdf
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
A stúdium hallgatója számára világossá lesz, hogy a projektpedagógia mely elemei emelhetők át a szakértői drámába, és melyek a szakértői dráma sajátosságai.
b) képességei
Legyen képes a siker és a sikertelenség kezelésére, a minősítés nélküli visszajelzésekre, a másik személy motiválásában a másik személy preferenciáihoz illeszkedő keretezést alkalmazni, az időgazdálkodást hatékonyabbá tenni.