Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 2. - IKT a szaktárgy tanításában
Tárgy kódja: BONTP31200
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Fodor Richárd
Tárgyleírás:

A kurzus célja

A  hallgatóknak lehetőséget biztosít csoportmunkában együttműködve az elektronikus tanulási környezetek elemzésére, összehasonlítására, értékelésére és alkalmazására, a Digitális pedagógia során elsajátított ismeretek gyakorlati alkalmazására mikrotanítás formájában. A hallgatók egyénileg és társaikkal együttműködve digitális tartalmakat fejlesztenek, melyeket a tanítási gyakorlatokon és a médiatanítás során felhasználhatnak.

A tárgy tematikája

A digitális kollaborációs tér, illetve az oktatástechnikai újdonságok használhatósága a mozgókép és média oktatásában. A mesterséges intelligencia kommunikációs vonatkozásai, a mesterséges intelligencia szerepe a nyilvánosságban. A mozgóképkultúra és médiaismeret tanításához kapcsolódó adatbázisok, digitális forrágygyűjtemények, tematikus weboldalak

A mozgóképkultúra és médiaismeret tanításához kapcsolódó szoftverek, platformok, virtuális tanulási környezetek

Gamifikáció a médiaórán
Az értékelés új formái a mozgóképkultúra és médiaismeret tanításában

Csoportos tananyagfejlesztés

Egyéni mikrotanítás 

személyes tanulási környezet

A 2–5 legfontosabb kötel

ező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

?    Alves P. Luísa M. Morais C. (2017). The Influence of Virtual Learning Environments in Students’ Performance https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1134444.pdf

?    Beseda, J; Dean, I; Bokor, T.; Beka, A.; Vulic V.; Szabó, K.; Stankovic, C.; Gijini. F.; Sekret, I. (2016) DisCo 2016 Towards open education and information society_11th conference reader.pdf  

?    Digitális pedagógiai módszertani ajánlások gyűjteménye. 2021. Oktatási Hivatal. ISBN-szám: 978-615-6256-69-0

?    Guld Ádám (2022) A Z generáció médiahasználata. Jelenségek Hatások kockázatok.Libri. Budapest.

?    Korpics Márta (2020) Vallások és  egyházak  a  nyilvánosságban JEL - KEP. 2020. 2. 75

?    Komenczi Bertalan (2014). Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai: Elméleti megközelítések és modellek. In: Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Budapest, MTA PTB. pp. 127-143. http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/3631/1/komenczi-bertalan-elektronikus-tanulasi-kornyezetek-sajatossagai%282%29.pdf

?    szerk. Ládiné Szabó Tünde Julianna, Vizes Marianna (2018) Tankockák a Komplex Alapprogramban. Líceum Kiadó. Eger.

?    Olle´ Ja´nos (2012) Virtua´´lis ko¨rnyezet, virtua´lis oktata´s. ELTE Eo¨tvo¨s Kiado´, Budapest. http://www.eltereader.hu/media/2013/11/Oll%C3%A9_1_kotet_READER.pdf

?    Smahel, D., Machackova, H., Mascheroni, G., Dedkova, L., Staksrud, E., Olafsson, K., Livingstone, S., and Hasebrink, U. (2020). EU Kids Online 2020: Survey results from 19 countries. EU Kids Online. https://www.lse.ac.uk/media-and-communications/research/research-projects/eu-kids-online/eu-kids-online-2020

?    Magyarország Kormánya (2016)  Digitális Oktatási Stratégiája https://digitalisjoletprogram.hu/hu/tartalom/dos-magyarorszag-digitalis-oktatasi-strategiaja

?    Department for Education (2021) DfE Digital and Technology https://dfedigital.blog.gov.uk

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)    tudása

?    Megismeri a digitális pedagógia legfontosabb megközelítéseit és kulcsfogalmait (e-learning, online learning, massive open online course, távoktatás, blended learning, web 2.0, szinkron és aszinkron tanulási formák, digitális tankönyv, integratív szoftver, virtuális tanulási környezet)

?    Részletes képet kap a mozgóképkultúra és médiaismeret tanítása során  alkalmazható tanulási környezetekről, digitális adatbáziskoról és forrásgyűjteményekről.

b)    képességei

?    Alkalmassá válik a megismert tanulási környezetek elemzésére, összehasonlítására és értékelésére

?    Képessé válik adott tematika a

daptálására a megismert tanulási környezetekben.

?    Önállóan és kreatívan tervez nagyobb tematikus egységeket integrált digitális tartalmakkal.

?    Hatékonyan és magabiztosan alkalmazza gyakorlatban a megismert eljárásokat, módszereket és stratégiákat.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

osztatlan tanári képzés BONP-XTAN osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév BTK
szechenyi-img-alt