Tantárgy adatlapja
A Készségfejlesztés 1.,2.,3. tárgyak célja, hogy a hallgató a nyelvpedagógia elméletének tükrében legyen képes a nyelvtanításnak az adott kontextusban legmegfelelőbb módszereit, eljárásait alkalmazni az alapkompetenciák fejlesztése, a nyelvtan, a szókincs, a kiejtés és intonáció, valamint az adott célnyelvi kultúrákra vonatkozó ismeretek tanítása, gyakoroltatása, mérése és értékelése révén, valamint képes legyen reflexióra önmaga és tanulói vonatkozásában. A tárgy tematikája: a négy nyelvi alapkészség fejlesztését elősegítő eljárások és módszerek elemzése és elsajátítása, a nyelvtantanítás és szókincsfejlesztés, a nyelvtantanítás különböző módszereinek elemzése és elsajátítása. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Bohn, R.: Probleme der Wortschatzarbeit. Fernstudieneinheit 22. Langenscheidt, München 2009 ISBN 978-3468496523 Digital unterrichten.Praxistipps, Tools und Methoden für zeitgemäße Unterrichtsgestaltung 2020.Raabe. Stuttgart. ISBN 978-3-8183-0814-8 Ehlers, Swantje: Lesen als Verstehen. Fernstudieneinheit 2. Langenscheidt München 1992 ISBN 3468496788 Funk, H./ Koenig, M.: Grammatik lehren und lernen. Fernstudieneinheit 1. Langenscheidt München 1991 ISBN3468496796 Kast, B.: Fertigkeit Schreiben. Fernstudieneinheit 12. Langenscheidt. München 2006 ISBN 9783126065092 Schatz, H.: Fertigkeit Sprechen. Fernstudeineinheit 19. Langenscheidt, München 2006 ISBN3468496559 Ajánlott irodalom Häussermann / Piepho: Aufgabenhandbuch Deutsch als Fremdsprache. Iudicium. München, 2001 ISBN: 3891292694 Wiechmann, Jürgen (Hrsg.): Zwölf Unterrichtsmethoden. Vielfalt für die Praxis. Beltz. Weinheim und Basel 2016 ISBN 978-3-407-25741-3 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
A tantárgy érdemben hozzájárul a KKK 7. pontjában megfogalmazott elvárásoknak. Kiemelhető tudása: a német nyelv tanításának szakdidaktikai kutatásairól, tanítási módszerekről, tanári segédanyagokról, okt atási eszközökről. Ismeri az egyéni különbségek szerepét a nyelvtanulásban (nyelvérzék, motiváció, életkor, nyelvi szorongás, tanulási stílusok, stratégiák, a köztes nyelv).Van ismerete a tanítás módszereiről, tanári segédanyagokról, oktatási eszközökről. képességei: képes ismereteit alkalmazva nyelvpedagógiai kérdésekre válaszokat keresni és adni. Képes a tanulók számára szükséges tananyagok, módszerek megválasztására. |