Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Szakmódszertan 4. (Kreatív médiafeladatok tervezése, kivitelezése)
Tárgy kódja: BONTP31400
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Tratnyek Magdolna
Tárgyleírás:

 

 

1.    A tárgy célja

A hallgatók ismerkedjenek meg a szakirányú ismeretanyag készségszintű elsajátításának módszereivel, végezzenek egyéni vagy csoportos kutatómunkát, készítsenek projekteket a “hagyományos” és az új médiumokhoz kötődő intézményekben ill. “hálózati terepen” kapcsolódva a szakmai tanegységekhez is.  A gyakorlatok során fejlődjön a hallgatók kreativitása, ön –és társismerete, kommunikációs kompetenciája. A gyakorlatokon való részvétel tegye lehetővé a mozgóképkultúra – médiaismeretben szerzett jártasságok, képességek fejlődését valamint a fejlődés módjával való megismerkedést is tapasztalják meg a pedagógusjelöltek.

Témakörök:

1. A médiaszöveg-alkotás mint társas – társadalmi tevékenység. Mit és hogyan lehet bemutatni?

2. - 4. Az ötlettől  médiaszövegig (karakter –kép – jelenet - narratíva – mozgóképi közlés) (filmek elkészítése saját narratíva alapján)

5. – 6. Narratívák és lehetőségek (narratívákból új narratívák alkotása)

7. - 8. Médiaírás, a műfajok használata (egy esemény különböző műfajokban történő bemutatása) (fordítás: novella – hír)

9. – 10. A médiaszöveg mint konstrukció (médiaszöveg alkotás meghatározott témában pl. az olvasás népszerűsítése; esettanulmányok a tömegkommunikációs megjelenési formák vizsgálatára, tartalmi, szerkezeti sajátosságok, célok és motivációk feltárására reklám, valóságshow, hírműsor)

11. Etűd /Film - forgatókönyv

10. Összefoglalás - Értékelés

="MsoNormal" style="font-family:Calibri;margin-left:0px;text-align:left;">A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Guld Ádám (2022) A Z generáció médiahasználata. Jelenségek Hatások kockázatok.Libri. Budapest.

Hatályos NAT (általános bevezető és a tantárgyra vonatkozó fejezet), tantárgyi kerettantervek, érettségi rendelet.

Hartai László (2013) Mozgóképkultúra és médiaismeret tankönyv. Nemzedékek tudása.

Hobbs Renee (2011) Digital and Media Literacy. Corwin. California.

Jeff Share, Tessa Jolls, Elizabeth Thoman(2007) Five Key Questions That Can Change the World. Center for Media Literacy.

            Korpics Márta (2020) Vallások és  egyházak  a  nyilvánosságban JEL - KEP. 2020. 2. 75

Kozák Zsuzsanna: A médiáról neked 1, 2, 3

http://buvosvolgy.hu/dokumentum/100/nmhh_mediafuzet1_e_konyv.pdf

Renee Hobbs-David Cooper Moore (2015) A médiaműveltség felfedezése.

http://buvosvolgy.hu/cikk/111/A_mediamuveltseg

    Tim O’Sullivan. Brian Dutton. Philip Rayner. (szerk.) Médiaismeret. Korona Kiadó. Budapest. (2002).

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a) Tudás:

- Rendelkezik a mozgóképi kifejező eszközökről való tudással és kész azok alkalmazására. Ismeri és alkalmazza a műfaji sajátosságokat a tartalomelőállítás során, képes audiovizuális és audio tartalmak előállítására.

Ismeri a kortárs mozgóképkultúra jelenségeit, a felhasználók megosztott tartalmainak sajátosságait a közösségi oldalakon, a filmsorozatok új formáit, a játékokat. -

b) Képesség:

Mozgóképek és más médiatartalmak tervezése, előállítása, a tervezés, szervezés, kivitelezés és az utómunka folyamatainak, módszereinek, eszközeinek, színtereinek ismerete offline és online formában, integrált tantárgyi tartalmakkal. Rendelkezik mozgókép-készítési ismeretekkel.

c) Attitűd:

- Nyitottság, rugalmasság, kezdeményező készség a különböző kifejezési módok kipróbálásában.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt