Tantárgy adatlapja
Az Egyetem erre kijelölt
partnerintézményeiben vezetőtanár közvetlen irányítása mellett, a Tanárképző
Tanszék szakmai ellenőrzésével a tanárjelölt mindkét szakképzettségi
területén tanítási gyakorlatot végez. Ez a gyakorlat alapvetően arra készíti
fel a hallgatókat, hogy tudjanak tanítási témákat és tanórákat tervezni,
képesek legyenek azokat értékelni és elemezni, és az adott osztály,
tanulócsoport sajátos igényei szerint, a szaktárgyi és szakmódszertani
követelmények figyelembe vételével megtartani. Tehát a szakterületi tanítási gyakorlat célja az, hogy a hallgatók vezetőtanár
(ok) irányítása mellett, ültessék át az iskolai gyakorlatba a
szaktudományokban és a pedagógiai, pszichológiai és szakmódszertani
tanulmányaikban szerzett ismereteiket. A gyakorlat során a hallgatók komplex,
önálló feladatokat végeznek el és tapasztalatokat szereznek szaktárgyaik
tanításában, és szaktárgyaik speciális oktatási módszertanának területén. A szakterületi tanítási gyakorlat átmenetet képez a pedagógiai,
pszichológiai, szakmódszertani tanulmányok, a közösségi pedagógiai gyakorlat
és az összefüggő egyéni iskolai gyakorlat között. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: Didaktika. Szerk.: Falus Iván. Budapest, Nemzeti
Tankönyvkiadó, 2003. ISBN 9631952967 Hoffmann Rózsa – Somogyi Tóth Katalin. 2007. Útmutató tanárjelöltek számára. PPKE
BTK Az adott szaknak megfelelő szakirodalom. Ajánlott
irodalom: Oroszlány Péter: Tanulásmódszertan. Budapest,
Metódus-Tan Bt, 2004. ISBN 963216623X Sebő József: A katedra túloldalán-fiatal pedagógusok
füveskönyve. Budapest, Új Ember, 2012.ISBN 978-9639674356 |