Tantárgy adatlapja
Az alaptárgyakhoz (A személyiség biológiai, tanuláselméleti és kognitív alapjai, A személyiség dinamikus és tárgykapcsolati elméletei,A személyiséglélektan fenomenológiai perspektívája) kapcsolódó területeken a következő három formában lehet műhelymunkát készíteni:
egy elméleti kérdéskör vagy elméleti probléma esszé formában történő értelmező bemutatása és szintetizálása, saját szakirodalmi keresés alapján;
kutatási terv készítése, melyben a hallgató meghatároz egy tudományos kérdésfeltevést, és bemutatja a kérdés megválaszolásához vezető vizsgálati tervet és annak módszertani hátterét;
műhelyvezető tanár irányítása mellett részvétel egy, az Általános Pszichológia Tanszék keretein belül folyó empirikus kutatásban, és az elvégzett feladatról és az elsajátított készségekről elemző –értékelő dolgozat készítése.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Babbie, Earl (2008) A társadalomtudományi kutatás gyakorlata, Budapest, Balassi. ISBN 978-963-506-764-0
Szokolszky Ágnes (2004) Kutatómunka a pszichológiában. Osiris, Budapest ISBN 9789633896822
Szakterületnek megfelelően specifikus
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a pszichológia jellemző írásbeli és szóbeli, tudományos &ea
cute;s közéleti, népszerűsítő műfajait és azok szabályrendszerét.
Megfelelő ismeretekkel rendelkezik a pszichológia fő jellemző kutatási kérdéseinek elemző és értelmezési területein.
b) képességei
Képes értelmezni a pszichológiai jelenségeket, és ismeri a pszichológia tudományának történelmi beágyazottságát.
Képes az ok-okozati összefüggések meglátására, logikus gondolkodásra, összefoglaló elemzések elkészítésére.
c) attitűdje
Érzékenységet és érdeklődést mutat a pszichológiai jelenségek és problémák meglátására.
Rendelkezik hatékony kommunikációs és problémamegoldó készséggel.
d) autonómiája és felelőssége
Rendelkezik a másokkal való szakmai és szakmaközi együttműködés képességével.
Felelősséget vállal az elvégzett munkáiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek.