Tantárgy adatlapja
A szervezeti gyakorlat működésmódjára épített vállalatfejlesztés áll a kurzus középpontjában. A hallgatók elsődlegesen gyakorlati példákon keresztül olyan eljárásokkal ismerkednek meg, mint a diagnosztika, csapatépítés, motiválás, konfliktus- és válságkezelés, stressz-kezelés. GROW-modell. Sikeres team- és munkacsoportok létrehozásának feltételrendszere. Csoportdinamika. Brandépítés. Vezetési stílusok és hatásuk. Döntési mechanizmusok, kompetenciahatárok. Szervezeti kultúra- és identitásépítés.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
Bakacsi Gy. (2004). Szervezeti magatartás és vezetés. Budapest: Aula Kiadó. ISBN 963-224-496-6
Jablin, Frederic M. (2014) The New Handbook of Organizational Communication: Advances in Theory, Research, and Methods, SAGE ISBN 1412915252
Putnam, Linda L. – Mumby, Dennis K. (én) Organizational Communication. Advances in Theory. ISBN 1412987725
Ajánlott irodalom:
Barcy M. (1997). A csoportok hatékonysága és a személyes változás. Budapest: Animula. ISBN 963-408-078-2
Klein B., Klein S. (2012). A szervezet lelke. Budapest: Edge 2000. ISBN 9789639760226
Starr, J. (2008). The coaching manual. The definitive guide to the process, principles and skills of personal coaching. Harlow, Great Britain: Person Education Limited. ISBN 9781292084978
Vogelauer W. (2008). Coaching a gyakorlatban: vezetők szakszerű tanácsadása és támogatása. KJK-KERSZÖV., Budapest. ISBN 9789630656009
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Elmélyült és értő ismeretei vannak a kommunikáció- és médiatudomány minden fontos területéről, a társadalmi kommunikáció színtereiről, az itt működő intézményekről és ezek működési mechanizmusairól, folyamatairól, ismeri az erre a területre vonatkozó történeti vonatkozásokat.
Saját szakmai ismeretei alapján felismeri e terület kommunikációs és információs sajátosságait.
b) képességei
Rendelkezik az új látásmód képességével, képes a szociokulturális környezetet interdiszciplináris szemlélettel megközelíteni, és képes arra, hogy a szakterületre jellemző megismerési felkészültségeket szakszerűen alkalmazza.
Képes szakterületének egyes résztémáiról önálló, szaktudományos formájú összefoglalókat, elemzéseket és az elemzéseket magába foglaló tanulmányokat, szöveges összegzéseket készíteni.
c) attitűdje
Elfogadja és következetesen vállalja a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségét, és hitelesen képviseli szűkebb és tágabb környezetében ennek szemléleti alapjait,
Kritikusan viszonyul azokhoz a megközelítésekhez, amelyek korlátozni kívánják a társadalomtudományok nyitottságát és sokszínűségét tudományos, gyakorlati, jogi vagy politikai kommunikációs színtereken.
d) autonómiája és felelőssége
Önállóan és felelősségteljesen vesz részt saját intézménye és szervezete egységeinek létrehozásában és irányításában.
Felelősségteljesen építi fel szakmai karrierjét, és támogatja az általa irányított munkatársak szakmai életpályájának kibontakoztatását.