Tantárgy adatlapja
A szakdolgozat célja, hogy a hallgatók bizonyítsák felkészültségüket és szakmai rátermettségüket egy, a szociálpedagógia tudományterülete szempontjából releváns témában. A szakdolgozat megírásával a hallgatók a képzés során alkalmazott módszertani és elméleti ismeretek felhasználásával készítik el saját írásbeli munkáikat. A szakdolgozat tükrözi a hallgató érdeklődési körét, jártasságát a választott témában és bemutatja szakmai elkötelezettségét az adott terület irányában.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Babbie, Earl (2017): A társadalomtudományi kutatás gyakorlata, Balassi Kiadó, Budapest. ISBN 9789634560005
Eco, Umberto (2012): Hogyan írjunk szakdolgozatot, Partvonal, Budapest ISBN 9789639910898
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a különböző társadalmi és szociális problémákat, a kielégítetlen szükségleteket, a veszélyeztető tényezőket.
Ismerettel rendelkezik a társadalomról, a szociálpedagógia felhasználóiról, célcsoportjairól és azok környezetéről.
b) képességei
Képes a társadalom működési szabályszerűségeinek felismerésére, azok rendszerszerű elemzésére, a társadalmilag kedvezőtlen helyzeteket létrehozó okok, következmények feltárására és értelmezésére.
Képes az egyének, családok, csoportok, közösségek jog- és érdeké
;rvényesítő képességének fejlesztésére.
c) attitűdje
Rendelkezik a társadalomtudományi gondolkodás sokszínűségével, azt hitelesen képviseli környezetében.
Emberi kapcsolataiban humánus és etikus magatartású, szakmai feladatainak ellátása során a szociális munka etikai kódexét betartja.
d) autonómiája és felelőssége
Felelősen áll ki a szociálpedagógia jogi, etikai és szakmai normáinak betartása és védelme érdekében.