Tantárgy adatlapja
Az első négy félév lezárása után tehető le először a
tanári nyelvi alapvizsga, amelynek lényege a nyelvi kompetenciák ellenőrzése
a további tanulmányok biztos alapjaként. Az írásbeli vizsgák (nyelvtani teszt
és fogalmazás vagy fordítás) mellett két szóbeli feladat is várja a
jelölteket: írott és hallott szöveg értése illetve szabad társalgás és
érvelés. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Maurizio
Dardano-Pietro Trifone, La nuova grammatica della lingua italiana. Bologna,
Zanichelli 1997. Michele
Daloiso, Introduzione alla didattica delle lingue moderne. Una prospettiva
interdisciplinare. Roma, Aracne 2011. |
a)
tudása - átfogó
ismeretekkel rendelkezzen az olasz grammatika rendszeréről - ismerje
az írásbeli és szóbeli komptenciákat és ezek mérését b)
képességei - a
hallgató nyelvi képességei kellő alapul szolgáljanak a tanári munkára - írásban
és szóban egyaránt biztonsággal kezelje az olasz nyelvet |