Tantárgy adatlapja
Zeneelméleti és zeneirodalmi, zeneesztétikai valamint tantárgy-pedagógiai
ismeretek nyújtása, melyek segítségével elemi szinten kialakíthatók a zenei
írás és olvasás alapkészségei. Szakmailag hiteles módon járuljon hozzá a
sokoldalú, teljes ember neveléséhez, ízlésének, magatartásának, esztétikai
érzékének megalapozásához, fejlesztéséhez, érzelmi intelligenciájának
kialakításához. A hallgató sajátítsa el és legyen képes az alábbi
követelmények teljesítésére: - A tárgy oktatásához elengedhetetlenül szükséges
gyakorlati ismeretek. -
Egészséges, szép énekhangra, tiszta intonációs képesség. - 100
népdal a Kodály - Vargyas Lajos gyűjteményből, a dalok stílusos előadása
kottából. - A
gyermekjátékdalok és kijelölt népdalok jellemzőinek meghatározása. - A dalok stílusos, élményszerű, valamint egyszer ű kánonok éneklése. - Alapfokú
zeneelméleti ismeretek képesség szintű reprodukálása. - Az általános
iskolai zenehallgatási anyag ismerete, elemzése. - Az
éneklés, zenei olvasás és írás gyakorlása (transzponálás). -
Többszólamúság bevezetése, alkalmazása. Zeneműelemzés. - Furulyajáték (2#, 2b hétfokú hangsorok, dalok
játszása). |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott |
Ének-zene tankönyv az általános iskolák 1-4. osztályai számára. Bp., Nemzeti Tankönyvkiadó, 2013. (ISBN978-963-19-7387-7) (ISBN978-963-19-7633-7) (ISBN963 19 2293 6) (ISBN963 19 3382 2), Kodály Zoltán - Vargyas Lajos: A magyar népzene. EMB 2008. (ISBN963 330 730-9)Pécsi Géza: Kulcs a muzsikához, Kulcs a Muzsikához Alapítvány, Pécsi Kiadó, 2000.(ISBN963 18 3656 8) Bárdos Lajos: Kicsinyek kórusa I-II-III. füzetek EMB 1974. (Z330) (Z364) (Z1189) Tegzes György: Hétfokú olvasógyakorlatok I–II kötet. (ISBN963 19 0086 X) Bárdos Lajos: 70 kánon EMB 1970. (Z6233) |