Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja a hallgatók megismertetése a vállalatok társadalmi felelősségével (CSR – Corporate Social Responsibility). A kurzus az üzleti és a nonprofit szektor döntéshozatalának etikai vonatkozásaival, továbbá ezen jellemzők gazdasági szervezetre és az ebben tevékenykedő egyének magatartására gyakorolt hatásaival ismerteti meg a hallgatókat. A tantárgy a hallgatóság morális-szociális érzékenységének fejlesztésén túl, az üzleti életben való eligazodás etikai kérdéseivel is foglalkozik. A társadalmi felelősség színtereinek bemutatásával a hallgatók betekintést nyernek az egyes magyar és multinacionális vállalatok CSR programjaiba és tevékenységébe, valamint az etikailag magas színvonalú szervezetek működésébe. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: LIGETI György, CSR Vállalati felelősségvállalás, Budapest, Kurt Lewin Alapítvány, 2007 KOTLER, Philip, LEE , Nancy, Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, Budapest, HVG Kiadó, 2007, ISBN 978-963-9686-01-4 DEÁK Kinga, Több, mint üzlet : vállalati társadalmi felelősségvállalás, Budapest, Demos Magyarország Alapítvány, 2006, ISBN 963-87057-2-8 Ajánlott irodalom: CSURGÓ Ottóné, Üzleti etika, Budapest, Saldo, 2010, ISBN 978-963-638-362-6 JUDY, Allen, A rendezvényszervezés nagykönyve, Budapest, Akadémiai K., 2010, ISBN 978-963-05-8855-3 |