Tantárgy adatlapja
A szeminárium nagy tematikus egységei a társadalmi kommunikáció különböző színtereit ölelik fel. Itt kerül sor annak taglalására, hogy a modernitás hajnalán kialakuló polgári nyilvánosság milyen módon strukturálja a társadalmi kommunikáció tartalmait. A félév foglalkozik a kultúra és etnicitás identitást adó szerepének értelmezésével. A társadalmi csoporttagságnak a társadalmi kommunikáció tartalmára gyakorolt szerepének áttekintése után pedig a politikai mezőnek és a tömegmédiának a hatását értelmezi a kurzus. Legvégül a nyílt számítógépes hálózatok területének részletesebb taglalására kerül sor.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
HABERMAS, Jürgen: A társadalmi nyilvánosság szerkezetváltozása, Budapest, Századvég 1993. 47-80. (ISBN-9638384026)
HALL, Stuart: A kulturális identitásról,In: Feischmidt Margit (szerk.): Multikulturalizmus. Budapest, Láthatatlan Kollégium - Osiris, 1997. 60-85. (ISBN-9633792657)
ANDERSON, Benedict: Képzelt közösségek: Megjegyzések a nacionalizmus eredetéről és terjedelméről, In: Janus A nemzeti kultúráról. 1989. VI/1, 3-12
FOUCAULT, Michel: A szubjektum és a hatalom, In: Bókay - Vilcsek - Szamosi - Sári szerk.): A posztmodern irodalomtudomány kialakulása. A posztstrukturalizmustól a posztkolonialitásig. Budapest, Osiris, 2002. 396–409. (ISBN-9633795222)
BELL, Daniel: Az információs társadalom társas keretrendszere. Információ és távközlés a posztindusztriális társadalomban, In: Információs Társadalom 2001/1. 3-33.