Tantárgy adatlapja
A biblioterápia aktív formájában a terapeuták gyakran használnak a terápiás cél (és nem irodalmi szövegek minél professzionális létrehozása) érdekében olyan, a kreatív írás technikáin is alapuló módszereket, amelyekkel a csoporttagok saját élményekre, érzésekre támaszkodó írásbeli önkifejezését segítik elo. Ezeknek a feladatoknak köszönhetoen lehetoség nyílik arra, hogy a csoporttagok intenzív, koncentrált módon reflektáljanak saját belso világukra, emlékeikre, s egyúttal bizonyos mértékig racionalizálják is ezeket. Az alkotások közös meghallgatása, megosztása sokszor katartikus pillanatokat idéz elo, és jelentosen erosíti a csoportkohéziót is. A tantárgy célja, hogy bemutassa a hallgatóknak az ilyen típusú technikákat, és alkalmat teremtsen arra, hogy önmaguk is kipróbálják ezeket. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a) tudása -……. -…….. b) képességei -……. -…….. |