Tantárgy adatlapja
A tantárgy
célja: Alakuljon ki a hallgatókban a korszerű
természettudományos műveltség és tudás. Legyenek képesek a
különböző természettudományi területekről származó ismeretek globális és
integrált megközelítésére. Ismerjék és meg tudják magyarázni az élettelen
természet működésének törvényszerűségeit, valamint legyenek képesek ezeket
beépíteni a mindennapi élet kérdéseinek, problémáinak magyarázatába.
A témák feltárásának folyamata integrálja a történetiséget és
a szakmaiságot. |
A 2–5
legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet,
tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai,
(esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom:
"MsoNormalCxSpMiddle" style="margin-top:0cm;margin-right:0cm;
margin-bottom:0cm;margin-left:15.85pt;margin-bottom:.0001pt;mso-add-space:
auto;text-align:justify;line-height:115%">Kanczler
Gyuláné dr. – Bihariné dr. Krekó Ilona: Természetismeret az óvodapedagógus
szak hallgatóinak.Elte Eötvös Kiadó, 2011 Dr.
Fejes Erzsébet - Kanczler Gyuláné dr.: A természet ünnepei. Kincs Könyvkiadó, 1999 Dr.
Fejes Erzsébet - Kanczler Gyuláné dr.: Mesélő természet. Kincs Könyvkiadó,
1995 Ajánlott irodalom: Dr.
Endrédi Lajos: Természetismeret II. Nemzeti Tankönyvkiadó, 1997 CorineStockley-ChrisOxlade-Jane
Wertheim: Képes Usborne Enciklopédia. Park, 1994 LukácsErnőné-Péter Ágnes-Tarján Rezsőné: Tarkabarka
fizika. Black & White Kiadó, 2001 |
Azoknak az
előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás,
képesség stb., KKK 7.
pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy
jellemzően, érdemben hozzájárul |
pl.: a)
tudása Ismeri az óvodai nevelés szakterületének alapvető dokumentumait,
tisztában van az óvodai nevelés általános céljaival, feladataival, a
tevékenységi formák tartalmaival és ezek összefüggéseivel. Ismeri az óvodai nevelésben alkalmazható tervezés
különböző szintjeit, a tervezés elméletét és módszertanát, az egyes szintek
összefüggéseit, sajátosságait. Tisztában van a játéktevékenység gyermeki
fejlődésben betöltött meghatározó szerepével. b)
képességei A 3-7 éves gyermek és a gyermekcsoport életkori
jellemzőinek és egyéni sajátosságainak ismeretében meghatározza és
kiválasztja a megfelelő nevelési, fejlesztési célokat, feladatokat és
tartalmakat, képes a pedagógiai folyamat differenciált
irányítására-facilitására, elemzésére és értékelésére. Adaptív módon épít a 3-7 éves gyermekek eltérő
személyiségére, előzetes tapasztalataira, tudására, kompetenciáira, életkori
sajátosságaira |