Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Testnevelési és sportjátékok módszertana
Tárgy kódja: BBLTI19000
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/10/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyfelelős oktató: Heckel Zoltán
Tárgyleírás:

A tantárgy célja:

Hogy a hallgató ismerje a sportjátékok (kosár,- kézi, röplabda és labdarúgás) alapszintű technikai és taktikai elemeit és a legfontosabb szabályokat. Sportjátékokat előkészítő testnevelési játékok sorát alkalmazza a készség szintű technikai elemek, taktikai elemek kialakításához. Segítse az értékes személyiségjegyek fejlesztését a játék során.

Következetesen alkalmazza a csapatjátékokban a sportági játékszabályokat, alapelveket. Játékvezetése olyan legyen, hogy az élményszerű kreatív megoldásokat díjazva a becsületes játék adjon sikerélményt.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

Magyar György: A testnevelés és sport elmélete és módszertana (1-4.osztály). Esztergom Vitéz János Római Katolikus Főiskola, 2003.

Németh Zsolt (szerk.): A sportjátékok oktatásának módszertani javaslatai. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2015.

Kopkáné Plachy Judit (szerk.) Labdajátékok. Eszterházy Károly Egyetem, Eger, 2015.

Ajánlott irodalom:

>

Bruggmann, B.(szerk):’1009 játék és gyakorlatforma a labdarúgásban. Budapest-Pécs, Dialóg Campus Kiadó.2000.

Kröger,C- Róth,K: Labdaiskola. Budapest-Pécs, Dialóg Campus kiadó,2002.

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

pl.:

a)    tudása

-    Biztos szakmai ismeretekkel rendelkezik az 1-4. évfolyamon valamennyi, továbbá az 1-6. évfolyamon egy műveltségi területen.

-    Ismeri a 6-12 éves gyerekek teljes körű egészségfejlesztését célzó iskolai tevékenységek és pedagógiai eljárások elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazását.

-    Ismeri a biomechanikailag helyes testtartást kialakító és fenntartó speciális tartáskorrekció elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazásának helyes módját.

b

)    képességei

-    Épít a 6-12 éves gyerekek előzetes tapasztalataira, cselekvő részvételére, kreativitására, a közös munkát szakszerűen irányítja, elemzi és értékel.

-    Képes közösségi értékek közvetítésére, a gyermekközösség alakítására.

-    Az iskolai nevelés módszereit és napirendjét úgy alakítja, hogy azzal a 6-12 éves gyermekek teljes körű egészségfejlesztését valósítja meg. Helyesen alkalmazza a biomechanikailag helyes testtartást kialakító és fenntartó speciális tartáskorrekció gyakorlatanyagát.

c)    attitűdje

-    Elkötelezett a 6-12 éves gyerekek teljes körű egészségfejlesztése iránt.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt