Tantárgy adatlapja
A kurzus célja, hogy ellássa a hallgatókat a sikeres írásos és szóbeli prezentációk megtartásához szükséges elméleti és gyakorlati ismereteket. Megismertetjük őket a retorika, az érvelés- és vitakultúra, a Public Relations elméleti alapjaival és eszköztárával, a tudományos műfajok jellegzetességeivel, majd a tanultakat a gyakorlatban is kipróbáljuk. A kurzus résztvevői elsajátíthatják a legelterjedtebb prezentációs szoftver, a PowerPoint használatát.
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN):
Kötelező irodalom:
ADAMIK Tamás, ADAMIKNÉ JÁSZÓ Anna, ACZÉL Petra, Retorika, Budapest, Osiris, 2004. ISBN 963-389-466-2
MÁTYÁS János, Prezentációkészítés, Miskolc, ÉRÁK, 1999. ISBN 963-03-9569-X
SZELES Péter, Public Relations a gyakorlatban, Budapest, Geomédia, 1999. ISBN 963-7910-62-X
Ajánlott irodalom:
CAPLIN , James, Utálom a prezentációkat, Budapest, Akadémiai, 2009. ISBN 978-963-05-8710-5
GUBÁN Ákos, A prezentációkészítés elméleti alapjai, Budapest, Műszaki, 2000. ISBN 963-16-2583-4
FERCSIK Erzsébet, RAÁTZ Judit, Kommunikáció szóban és írásban, Budapest, Krónika Nova, 2003. ISBN 963-8565-80-2
KĹVÁGÓ György, A kommunikáció elméleti és gyakorlati alapjai, Budapest, Aula, 2009. ISBN 978-963-9698-68-0
TERESTYÉNI Tamás, Kommunikációelmélet, Budapest, Akti–Typotex, 2006. ISBN 963-9664-24-3