Tantárgy adatlapja
A kurzus a vizuális médiumok különböző terepein –
elsősorban a médiában – megnyilvánuló manipuláció képi eszközeinek működési
mechanizmusára fókuszálva vizsgálja a vizuális befolyásolás jelenségét. Az
órákon aktuális társadalmi-politikai kérdésekhez kapcsolódó média
megjelenéseket elemezve igyekszünk felismerni a vizuális befolyásolás
manipulatív tartalmait és azok legjellemzőbb eszközeit illetve hatásait, majd
az elsajátított ismeretek birtokában egy adott esemény vagy szervezet hatásos
vizuális kommunikációját megtervezni. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező
irodalom: -
Hebdidge, Dick
(1995) A stílus mint célzatos kommunikáció. Replika. 1995/6. 181–200.
[www.replika.hu/x/archivum/17/17-10.pdf] ISBN: 1703171202516 -
Zsófia–Scheibner
Tamás–Vaderna Gábor–Vári György szerk.: Laikus olvasók? A nem professzionális
olvasás értelmezési lehetőségei. L'Harmattan, 2006. 228-233. ISBN:
9789637343872. -
Róka, J.: A
vizuális manipuláció szerepe az imázsteremtésben. In: Kiss, Balázs. (szerk.):
Politikai kommunikáció. Szöveggyűjtemény. Budapest: Rejtjel, 2000. 99–102.
ISBN: 963 9149 46 2. Ajánlott irodalom: -
Ann Marie Seward
Barry: Visual Intelligence. Perception, Image and Manipulation in Visual
Kommunikation. New York. 1997 ISBN:9780791434369 -
Theo Van
Leeuwen: Handbook of Visual Analysis. London. 2001 ISBN: 9780761964773 -
Rose Gillian:
Visual Methodologies: An Introduction to the Interpretation of Visual
Materials. London. 2001 ISBN: 0 7619 6664 1 |