Tantárgy adatlapja
A stúdium a gyerekkönyvek vizuális megjelenését veszi górcső alá. Vizsgálat tárgyává teszi az ismeretterjesztő képeskönyveket, éppen úgy, mint a meseillusztrációkat, a képregényt és a silent bookot is. Az alkotásokat elemzi a szöveg és a kép viszonya alapján képzőművészeti és pedagógiai aspektusokból is. Az elméletet illusztrációk, képeskönyvek tényleges létrehozása mélyíti el. |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
1. Varga Emőke: Az illusztráció a teóriában, a kritikában, az oktatásban, L’Harmattan Kiadó, Budapest 2002. ISBN: 9789632365053 2. Látás és szemléltetés / Szöveggyűjtemény - Vizuális kultúra IV., Szerk.: Bálványos Huba Balassi Kiadó, Budapest, 2003. ISBN: 9635065213 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása - könyvészeti és tipográfiai ismeretek - külföldi és magyar kiadású gyerekkönyv-kínálat megismerése. - művészeti stílusirányzatok az illusztrációban - illusztrálási technikai metódusok, és annak elméleti háttere b) képességei - ízlés és stílus finomítása - a vizuális és szemléltetési alapismeretekre épülő komplex alkotóképességek - kreativitás és alkotási képességek működtetése projekthelyzetben - kritikai érzék fejlesztése |