Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Vizuális gyermekkultúra
Tárgy kódja: BBNOP16300
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 4
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Vitéz János Tanárképző Központ
Tárgyleírás:

A stúdium a gyerekkönyvek vizuális megjelenését veszi górcső alá. Vizsgálat tárgyává teszi az ismeretterjesztő képeskönyveket, éppen úgy, mint a meseillusztrációkat, a képregényt és a silent bookot is.  Az alkotásokat elemzi a szöveg és a kép viszonya alapján képzőművészeti és pedagógiai aspektusokból is. Az elméletet illusztrációk, képeskönyvek tényleges létrehozása mélyíti el.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

1.    Varga Emőke: Az illusztráció a teóriában, a kritikában, az oktatásban, L’Harmattan Kiadó, Budapest 2002.  ISBN: 9789632365053

2.    Látás és szemléltetés / Szöveggyűjtemény - Vizuális kultúra IV.,  Szerk.: Bálványos Huba Balassi Kiadó, Budapest, 2003. ISBN: 9635065213

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek

(tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul

a)    tudása

-    könyvészeti és tipográfiai ismeretek

- külföldi és magyar kiadású gyerekkönyv-kínálat megismerése.

- művészeti stílusirányzatok az illusztrációban

- illusztrálási technikai metódusok, és annak elméleti háttere

b)    képességei

    - ízlés és stílus finomítása

    - a vizuális és szemléltetési alapismeretekre épülő komplex alkotóképességek

    - kreativitás és alkotási képességek működtetése projekthelyzetben

    - kritikai érzék fejlesztése

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

óvodapedagógus BANP-VOP alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt