A 2024-ben, a L'Harmattan Kiadó gondozásában megjelent mű célja, hogy segítse a Biblia mint kulturális hagyomány és közös kódrendszer alapjainak korszerű eszközökkel történő tanítását az irodalomórákon.
A kötet tanulmányai sokoldalú módszertani segítséget nyújtanak az irodalomtanárok számára didaktikai palettájuk színesítéséhez, de az irodalomkedvelő olvasók számára is ajánlott a bibliai toposzokhoz kötődő művek új szempontú megközelítéséhez. A könyv izgalmas feladatokat kínál annak felfedezésére, hogyan értelmezték újra a Biblia motívumait, narratív mintáit, témáit és szereplőit az egyes irodalomtörténeti korok, korstílusok, szerzők és műfajok. Az intertextualitáshoz kapcsolódva a könyv találkozástörténetek gyűjteményeként, a befogadói szerepek sokszínűségének szinkrón és diakrón tükreként, valamint közösségi és egyéni tapasztalatok kapcsolódási fókuszaként tekint a Bibliára.
A Bibliai toposzok az irodalomórán című könyv hasznos segédanyag lehet mindazok számára, akik szeretnék mélyebben megérteni a bibliai motívumok irodalmi feldolgozását és azok tanításának módszertanát.