Megjelent a Mester és tanítvány folyóirat 2023/2-es száma

2024.01.16.

A teljes szám elérhető a kari OJS plaformon

Megjelent a Mester és tanítvány folyóirat legújabb száma!

Alant idézzük a főszerkesztői előszót:

"Tisztelettel  köszöntjük  olvasóinkat  a Mester  és  Tanítvány folyóirat 2. számának megjelenése alkalmából. Mostani számunkban is a nevelés-oktatás világának sok-színűségét és aktuális témáit mutatjuk be. A Látóhatár rovat a Bodó Márton által jegyzett tanulmány első részében a 2012-ben a közoktatásban az érettségi feltételeként bevezetett Iskolai Közösségi Szolgálat céljait, valamint hazai és nemzetközi előzményeit tárgyalja. A következő számban megjelenő második rész pedig az ehhez kapcsolódó kutatást, valamint a szerzetesi iskolák lehetséges modelljeit ismerteti. Boksay-Pap Emese GAMIREAD:  Egy  játékosított tanulásszervezési keret a felsőoktatásban című tanulmánya <<egy olyan saját fejlesztésű játékelméletre épülő tanulásszervezési keretet (TK) ismertet, amely tanulá-si tartalmak és élményszerű tanulási tapasztalatok társítását teszi lehetővé azzal a céllal, hogy fejlessze a tanulók/hallgatók azon képességeit, melyek bizonyítottan jól hasznosíthatók a 21. század munkapiacán.>> Kormos József tanulmánya a pedagógia evolúciós nézőpontjának rövid bemutatása mellett az ebből a szempontból következő hasznos gyakorlati meglátásokat és az elméleti nehézségeket, kérdéseket elemzi.

A Párbeszéd rovat első írásában Barabási Tünde és Stark Gabriella egy kérdőíves vizsgálat alapján a romániai bölcsődei nevelés gyakorlatát mutatja be az intézményrendszeri változások jegyében, ezek az eredmények hasznosak lehetnek a hazai gyakorlat szempontjából is. Polyák-Pásztor Diána korszerű hangvételű, a 21. századi szempontokat figyelembe vevő tanulmányában a diskurzuselemzés mód-szerével végzett kutatás alapján vizsgálja a személyes pedagógusi szerepkonstruk-ció lehetőségeit. Török Balázs A szülői aktivitás mint differenciáló tényező a tanórán kívüli, digitális munkarend időszakában (Covid–19) – intézményvezetői tapasztalatokcímű munkája a digitális pedagógia és a nevelésszociológia szempontjait is érvé-nyesítve tárgyalja ezt az aktuális és kiemelkedően fontos témát. A Visszajelzések rovatban Fodor Richárd, Tóth Judit és Máté András angol nyel-vű tanulmányukban – a vizsgált országok oktatásban érvényesülő szociokulturális különbségeit is megfigyelve – a történelemtanítás és az állampolgári nevelés nem-zetközi összehasonlító vizsgálatát végzik el. Tringer László a Szalézi Pápai Egyetem „Giovani, affetti, identità” (Fiatalok, érzelmek, identitás) című kutatási projektjének eredményeit bemutató kötetek ismertetését vállalta alapos és mélyreható recenzió-jában. Ujvári Hedvig életrajzi és kortörténeti dokumentumokat felhasználó tanul-mányában pedig a tanulás és a tanítás szerepéről ír Max Nordau és Kiss József korai pályájának alakulásában.

Olvasóinknak hasznosítható szellemi kalandozást kíván a szerkesztőség nevében

Kormos József 
főszerkesztő"

A folyóiratszám elérhető ide kattintva.

A kari OJS felületen a kari kezelésű folyóiratok elérhetőek ide kattintva.

Események

10.
2025. jún.
BTK
A Szír Katolikus Egyház története és a jelenlegi helyzete
Sophianum 108
16.
2025. jún.
BTK
Továbbtanulás Kínában
Danubianum
21.
2025. jún.
BTK
Múzeumok éjszakája
Iohanneum Díszterem
25.
2025. jún.
BTK
Kari EKÖP záróesemény 2025
Sophianum 111–112
27.
2025. jún.
BTK
A Nyelvtudományi Doktori Iskola házi doktoranduszkonferenciája
Danubianum
17.
2025. júl.
BTK
Diplomaátadó ünnepség
Szent István-bazilika
További események
szechenyi-img-alt