Megjelent a Mester és tanítvány folyóirat legújabb száma!
Alant idézzük a főszerkesztői előszót:
"Tisztelettel köszöntjük olvasóinkat a Mester és Tanítvány folyóirat 3. számának a megjelenése alkalmából. Mostani számunkban is − az előzőekhez hasonlóan − a nevelés-oktatás világának sokszínűségét és aktuális témáit mutatjuk be. A Látóhatár rovat Juhász Márta által jegyzett első írása a Pázmány Péter Katoli-kus Egyetemen folyó német nemzetiségi tanítóképzés történeti hátterét, tartalmát, formáit ismerteti. Külön tárgyalva az elméleti és a gyakorlati képzés jellegét, egy-ben áttekintve azokat a lehetőségeket, amelyek elősegítik a minőségi tanítókép-zést ezen a területen. Kozma Gábor tanulmányában a Szentszék által életre hívott globális társadalmi egyezményekre építve tárgyalja a társadalom felelősségét, az egyetemek és nevelési intézmények feladatait a család erősítésében. Áttekinti apedagógusképzés és a gyakorlati pedagógia szerepét a család dolgainak átfogó tár-gyalásában, kiemelve, hogy az egyetlen, a globálisan, a kultúrákon, vallási hova-tartozáson átívelő módon bevethető eszköz csakis a nevelés lehet. Mongyi Norbert Developing learners’ intercultural communicative competence using thinking routines in inquiry-based English language teaching című angol nyelvű tanulmányában bemutatja, hogy miként fejleszthetőek a gimnáziumi nyelvtanulók interkulturális kommunikatív kompetenciái gondolkodási stratégiák alkalmazásával az angol mint idegen nyelv információalapú tanulása során.A Párbeszéd rovatban Bodó Márton folytatja az előző számban közölt elméleti tanul-mányát az Iskolai Közösségi Szolgálathoz kapcsolódó kutatásról, valamint ismertetia szerzetesi iskolák lehetséges modelljeit. Rajki Zoltán A bölcsészeti, társadalomtudomá-nyi és pedagógia szakokon tanuló egyetemi hallgatók mesterséges intelligenciával kapcso-latos ismeretei és az MI mindennapi használata című munkájában egy alapos kutatással mutatja be, hogy a hallgatók jelentős része rendelkezik a szükséges ismeretekkel az MI-ről és már használják is ezeket az eszközöket a mindennapi életük során. A Visszajelzések rovatban Tringer László, folytatva a Szalézi Pápai Egyetem „Giovani, affetti, identità” (Fiatalok, érzelmek, identitás) című kutatási projektjé-nek eredményeit bemutató kötetek alapos és mélyreható ismertetését, a Mauro Mantovani által szerkesztett Maturazione degli affetti e vita buona – Identità di genere e orientamento sessuale [Az érzelmek érése és a jó élet – Nemi identitás és szexuálisirányultság] című olasz nyelvű kötetéről közöl recenziót. Végül pedig nyugdíjba vonulásom miatt ezúton is megköszönöm olvasóink figyelmét, és szerkesztőtársaim, valamint a szerzők munkáját és segítségét.O lvasóinknak további hasznosítható szellemi kalandozást kívánok a szerkesztő-ség nevében.
Kormos József
főszerkesztő"
A folyóiratszám elérhető ide kattintva.
A kari OJS felületen a kari kezelésű folyóiratok elérhetőek ide kattintva.