Megjelent a Mester és tanítvány folyóirat 2024/1-es száma

2024.07.12.

Elérhető az ojs.ppke.hu címen

Megjelent a Mester és tanítvány folyóirat legújabb száma!

Alant idézzük a főszerkesztői előszót:

"Tisztelettel  köszöntjük  olvasóinkat  a Mester  és  Tanítvány folyóirat 3. számának a megjelenése alkalmából. Mostani számunkban is − az előzőekhez hasonlóan − a nevelés-oktatás világának sokszínűségét és aktuális témáit mutatjuk be. A Látóhatár rovat Juhász Márta által jegyzett első írása a Pázmány Péter Katoli-kus Egyetemen folyó német nemzetiségi tanítóképzés történeti hátterét, tartalmát, formáit ismerteti. Külön tárgyalva az elméleti és a gyakorlati képzés jellegét, egy-ben áttekintve azokat a lehetőségeket, amelyek elősegítik a minőségi tanítókép-zést ezen a területen. Kozma Gábor tanulmányában a Szentszék által életre hívott globális társadalmi egyezményekre építve tárgyalja a társadalom felelősségét, az egyetemek  és  nevelési  intézmények  feladatait  a  család  erősítésében. Áttekinti  apedagógusképzés és a gyakorlati pedagógia szerepét a család dolgainak átfogó tár-gyalásában, kiemelve, hogy az egyetlen, a globálisan, a kultúrákon, vallási hova-tartozáson átívelő módon bevethető eszköz csakis a nevelés lehet. Mongyi Norbert Developing learners’ intercultural communicative competence using thinking routines in inquiry-based  English  language  teaching című angol nyelvű tanulmányában bemutatja, hogy miként fejleszthetőek a gimnáziumi nyelvtanulók interkulturális kommunikatív  kompetenciái  gondolkodási  stratégiák  alkalmazásával  az  angol  mint idegen nyelv információalapú tanulása során.A Párbeszéd rovatban Bodó Márton folytatja az előző számban közölt elméleti tanul-mányát az Iskolai Közösségi Szolgálathoz kapcsolódó kutatásról, valamint ismertetia szerzetesi iskolák lehetséges modelljeit. Rajki Zoltán A bölcsészeti, társadalomtudomá-nyi és pedagógia szakokon tanuló egyetemi hallgatók mesterséges intelligenciával kapcso-latos ismeretei és az MI mindennapi használata című munkájában egy alapos kutatással mutatja be, hogy a hallgatók jelentős része rendelkezik a szükséges ismeretekkel az MI-ről és már használják is ezeket az eszközöket a mindennapi életük során. A Visszajelzések rovatban Tringer László, folytatva a Szalézi Pápai Egyetem „Giovani, affetti, identità” (Fiatalok, érzelmek, identitás) című kutatási projektjé-nek  eredményeit  bemutató  kötetek  alapos  és  mélyreható  ismertetését,  a  Mauro Mantovani által szerkesztett Maturazione degli affetti e vita buona – Identità di genere e orientamento sessuale [Az érzelmek érése és a jó élet – Nemi identitás és szexuálisirányultság] című olasz nyelvű kötetéről közöl recenziót. Végül  pedig  nyugdíjba  vonulásom  miatt  ezúton  is  megköszönöm  olvasóink figyelmét, és szerkesztőtársaim, valamint a szerzők munkáját és segítségét.O lvasóinknak további hasznosítható szellemi kalandozást kívánok a szerkesztő-ség nevében.

Kormos József
főszerkesztő"

A folyóiratszám elérhető ide kattintva.

A kari OJS felületen a kari kezelésű folyóiratok elérhetőek ide kattintva.

Események

16.
2025. jún.
BTK
Továbbtanulás Kínában
Danubianum
21.
2025. jún.
BTK
Múzeumok éjszakája
Iohanneum Díszterem
25.
2025. jún.
BTK
Kari EKÖP záróesemény 2025
Sophianum 111–112
27.
2025. jún.
BTK
A Nyelvtudományi Doktori Iskola házi doktoranduszkonferenciája
Danubianum
17.
2025. júl.
BTK
Diplomaátadó ünnepség
Szent István-bazilika
További események
szechenyi-img-alt