Tantárgy adatlapja
A tárgy központi témája az üzleti, a non-profit és a politikai kampányok kommunikációja. Vizsgálja az egyes kampánytípusok különböző dimenzióit, kommunikációjuk működési mechanizmusait. Az alapkérdés-felvetések között szerepel, hogy milyen helyet foglalnak el az üzleti és politikai szereplők, személyiségek, egyes ideológiák, nézetek a folyamat során, milyen nyelvi sajátosságok mutatkoznak meg a kampány egyes interakciós helyzeteiben. A kurzus tárgyalja az új média szerepét, helyét a kampánykommunikációban, ill. részletesen vizsgál bizonyos kommunikációs kampány-stratégiákat. Cél, hogy a hallgatókban kialakuljanak azok a képességek, amelyeken keresztül megfelelő biztonsággal képesek elemezni, értelmezni, ill. adott esetben megtervezni egy adott szervezet kampány kommunikációját. |
A 3-5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, oldalak, ISBN) |
Kötelező irodalom: NYÁRÁDY Gáborné, SZELES Péter, Public relations II., Budapest, Perfekt, 2004, 181-221, ISBN 963-394-592-5 MIHÁLYFFY Zsuzsanna, Politikai kampánykommunikáció, Budapest, L’Harmattan, 2009, 5-113., ISBN 978-963-236-288-5 SÁRKÖZY Erika (szerk.), Kampánykommunikáció, Budapest, Akadémiai K., 2003, 10-87, ISBN 963-05-8031-4 Ajánlott irodalom: RIES , Al, RIES Laura, A pr tündöklése, a reklám bukása, Budapest, Geomédia, 2005, 93-186, ISBN 963-9508-06-3 WILCOX, Dennis L., CAMERON , Glen T., Public realtions : strategies and tactics, Boston, Person, Allyn & Bacon, 2009, ISBN 020558148X MAZZOLENI , Gianpietro, Politikai kommunikáció, Budapest, Osiris, 2006, 45-130, 186-221, ISBN 963-389-673-8 |