Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A cél, hogy a hallgatók átlássák és értsék a latin nyelvnek a magyar nyelvtől eltérő névszóragozási rendszerét.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
A latin nyelv nyelvtani rendszerének alapjai.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
ALAKTAN
A névszó- és igeragozás teljes rendszerének ismerete.
2-4 legfontosabb kötelező irodalom felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
NAGY Ferenc, KOVÁTS Gyula, PÉTER Gyula, Latin nyelvtan a középiskolák számára, Budapest, Tankönyvkiadó, 2000. ISBN 963-19-0827-5
M. NAGY Ilona, TEGYEY Imre, Latin nyelvtan a középiskolák számára, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1996. ISBN 963-18-7407-9
GORECZKY Zsolt, Latin-magyar alapszótár, Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2014. ISBN 978-615-5219-61-0
FERENCZI Attila, MONOSTORI Martina, Latin nyelvkönyv, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 2011. ISBN 978-963-19-5108 -0
A 2-4 legfontosabb ajánlott felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
VARGA Barnabás, Gyakorló feladatgyűjtemény, Piliscsaba, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudomány Kar, 2002, ISBN 963-9296-51-1
KRÄHLING Edit, Latin nyelvtani gyakorlókönyv, Piliscsaba, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudomány Kar, 2000,
P. MAYER Erika, TEGYEI Imre, Gradus ad Parnassum, Budapest, Tankönyvkiadó, é.n. ISBN 963-17-9436-9
P.MAYER Erika, TÖTTÖSSY Csaba, Latin mondattan és stilisztika, Budapest, Nemzeti Tankönyvkiadó, 1994.
Miként járul hozzá a tantárgy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek megszerzéséhez. Mutassa be a tantárgyleírásban, hogy a KKK-ban megjelölt kompetenciaelemek miként teljesülnek/teljesíthetők:
A tárgy a latin nyelvi kompetenciát alapozza meg és fejleszti. KKK 22. 7.1.2.3.