Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Médiakapcsolatok
Tárgy kódja: BBNKM43800
Óraszám: N: 2/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Radetzkyné Kurjancsek Judit
Tárgyleírás:

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

McQuail, Denis: A tömegkommunikáció elmélete. Osiris Kiadó, Budapest, 2003. 169-212.

Nyárády - Szeles: Public Relations II. Perfekt. Budapest, 2005 7.2. fejezet, 101-180.

Nógrádi Gábor: Ide nekem a címlapot is! A médiakapcsolatok művészete. Presskontakt Kiadó. Budapest, 2004, 17-44, 76-116, 123-191

Ajánlott irodalom:

O’Sullivan, Tim – Dutton, Brian – Rayner, Philip: Médiaismeret 5. fejezet. A média intézményrendszerének működése. Korona Kiadó, Budapest, 2002, 213-295.

Kaposi Ildikó: Sajtótámogatás. Médiakutató, 2000. ősz, 7–17.

Kollár Csaba: PR és sajtókapcsolatok, Protokollár Gazdaságkommunikációs Ügynökség, 2004.

Sarah Silver: A médiáról civil szervezeteknek, Demnet, 1997.

Claire Austin: A PR, vagy a közönségkapcsolatok alapjai hét leckében, Park, 1992.

Szeles Péter: Public Relations a gyakorlatban, Geomédia, Budapest, 1999.

Bernáth László (szerk.): Új műfajismeret, Sajtóház Kiadó, Budapest, 2002.

Zsolt Péter: Médiaháromszög. EU-Synergon. Budapest, 2004.

Pratkanis, A., Aronson, E.: A rábeszélőgép. Ab-Ovo. Budapest, 1991.

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt