Tantárgy adatlapja
A kurzus átfogó képet ad arról, hogy miként alkotja
meg a média bizonyos csoportok, közösségek, eszmék és tapasztalatok képét és
re-prezentációját. A szemeszter során megvizsgáljuk, hogy miként konstruál
új, mediatizált valóságot a média saját reprezentációi segítségével. Vagyis a
médiareprezentációk vizsgálata egyben a valóság konstruálás módjainak
vizsgálatát is jelenti. A kurzus segít kontextualizálni azt a kérdést, hogy a
médiareprezentációk miként ágyazódnak be a kultúrába és a társadalomba és
miként alakítják az emberi tapasztalatoknak és meggyőződéseknek az észlelését
akár a társadalmi nem, osztály vagy az etnikai hovatartozás tekintetében. A
szeminárium reflektál a médiareprezentációba ágyazott kulturális, politikai,
ideológiai és gazdasági értékekre is. Kritikai kontextust teremtve a
hallgatók megtanulják azonosítani és elemezni a reprezentációkban megjelenő
értékeket. A kurzus segít ezen elemzésekhez nélkülözhetetlen kutatásmódszertanok
elsajátításában is. |
A
2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv)
felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg
oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom:
Ajánlott irodalom:
200. ISBN 963 9609 50 1 |