Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Non-profit és egyházi pr
Tárgy kódja: BBNKM44000
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Windhager Károly Ákos
Tárgyleírás:

 

Tantárgy célja:

A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerjék a civil szervezetek, valamint a főbb magyarországi egyházak PR-tevékenységét, kommunikációjuk menedzselésének gyakorlatát. A kurzus rávilágít, hogyan értelmezik a nem nyereségérdekelt szervezetek és az egyházak a szervezetek totális kommunikációját, hogyan irányítják belső és külső kommunikációs kapcsolataikat, milyen sajátosságok jellemzik szervezeti magatartásukat.

 

A tantárgy leírása:

A hallgatók önálló felkészülés után prezentáció keretében mutatják be a civil és egyházi szervezetek médiajelenlétét, az általuk fenntartott, működtetett médiumok, csatornák felépítését. Kitér arra, hogyan tud a public relations hozzájárulni a civil szervezetek, valamint az egyházak küldetésének sikeréhez, azaz egy-egy konkrét társadalmi probléma megoldásához, enyhítéséhez. Központi téma a kommunikáció, szűkebben a média, mint a civil „küldetés”, ill. az evangelizáció eszközének bemutatása, a “közjó” szolgálata a public relations eszközeivel. A kurzus érint olyan témákat is, mint például az ökumenizmus, a zarándoklat, vagy éppen a Biblia szerepe az egyházak életében, kommunikációjában.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN)

Kötelező irodalom:

·           Egyházi megnyilatkozások a médiáról. Inter mirifica. Communio et progressio. Aetatis novae. MKPK, MAKÚSZ, Budapest, 1997.

·           Tomka Miklós: Az egyházak és a média. In: Távlatok, 1997/I. 12-23.

·           Bognár Bulcsu: Vallás, egyház és a média kapcsolata. In: Vigilia, 2008/9

·           Nyárády Gáborné – Szeles Péter: Public Relations II. Perfekt. Budapest, 2005, 11-85.

·

"font:7.0pt "Times New Roman"">           Kucsera Tamás Gergely - Pazaurek Piroska: Kommunikáció, marketing, PR a civil szervezetekben In: Kézikönyv civileknek. NAFIORE, Budapest, 2006.

 

Ajánlott irodalom:

·           Korpits Márta: A szakrális kommunikáció színterei: a zarándoklat. Typotex, Budapest, 2014

·           Magyarországi egyházak, felekezetek, vallási közösségek. Oktatási és Kulturális Minisztérium, Budapest, 2007

·           Horányi Özséb (szerk.): Az egyházak mozgástereiről. Vigilia, Budapest, 1997.

·           Vallás és politika a 21. század elején. In: Ökumenikus Tanulmányi Füzetek. Okumenikus Tanulmányi Központ, Budapest, 2001

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt