Tantárgy adatlapja
A kommunikációs alapképzés keretein belül a hallgatók három szakirány közül választhatnak, ezek a Nyomtatott és elektronikus média specializáció, a Közkapcsolatok specializáció és a Film, videó specializáció. A specializációs etalon vizsga célja nyomtatott és elektronikus média specializáción, hogy a hallgatók számot adjanak az általuk választott specializációhoz kapcsolódó ismereteikről.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
KÓKAY György – BUZINKAY Géza- MURÁNYI Gábor: A magyar sajtó története. Sajtóház, Budapest, 2001, 13-18, 27-42, 54-58, 80-98, 113-189, 207-214. ISBN 9637115161
BARBIER, Frederic – BERTHO LAVENIR Lavenir, Catherine: A média története. Diderot-tól az internetig. Osiris Kiadó, 2004. 162-188. ISBN 9789633896433
CROTEAU, David - HOYNER, William: A média mint üzlet. Nagyvállalati média és közérdek. Complex, Budapest, 2013. 249-289. ISBN 9789632953571
HALLIN, Daniel C. – MANCINI, Paolo: Médiarendszerek. Médiarendszerek - A média- és politikai rendszerek három modellje. AKTI, Budapest, 2008. ISBN 9789636930691
HARLE Tamás: Az újságírás mestersége és művészete. Kék Európa Stúdió, Budapest, 2012. ISBN 9789630841986
Ajánlott irodalom:
RADETZKY András: A helyi rádió. Gondolat, Budapest, 2011. 166-176. ISBN 9789636933296
ANDOK Mónika: A hírek története. L’Harmattan, Budapest, 2013. ISBN 9789632366258
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:
a) tudása
Ismeri a kommunikáció és média terület
ét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit.
Szakmai innováció perspektíváinak elsajátítása.
b) képességei
Képes eligazodni szakterületének mélyebb összefüggései és a gyakorlat által felvetett konkrét társadalmi, kommunikációs és médiatudományi problémák, valamint azok lehetséges megoldási módszerei között.
Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.
c) attitűdje
Nyitott a szakmai innováció minden formája iránt, befogadó, de nem gondolkodás nélkül elfogadó az elméleti, gyakorlati és módszertani újításokkal szemben.
Tudatosan képviseli azon módszereket, amelyekkel saját szakmájában dolgozik, és elfogadja más tudományágak eltérő módszertani sajátosságait.
d) autonómiája és felelőssége
A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkatársak tevékenységét.
Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.