Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Specializációs etalon vizsga - Nyomtatott és elektronikus média specializáció
Tárgy kódja: BBNKM05300
Óraszám: N: 0/0/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 0
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Andok Mónika
Tárgyleírás:

A kommunikációs alapképzés keretein belül a hallgatók három szakirány közül választhatnak, ezek a Nyomtatott és elektronikus média specializáció, a Közkapcsolatok specializáció és a Film, videó specializáció. A specializációs etalon vizsga célja nyomtatott és elektronikus média specializáción, hogy a hallgatók számot adjanak az általuk választott specializációhoz kapcsolódó ismereteikről.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

KÓKAY György – BUZINKAY Géza- MURÁNYI Gábor: A magyar sajtó története. Sajtóház, Budapest, 2001, 13-18, 27-42, 54-58, 80-98, 113-189, 207-214. ISBN 9637115161

BARBIER, Frederic – BERTHO LAVENIR Lavenir, Catherine: A média története. Diderot-tól az internetig. Osiris Kiadó, 2004. 162-188. ISBN 9789633896433

CROTEAU, David - HOYNER, William: A média mint üzlet. Nagyvállalati média és közérdek. Complex, Budapest, 2013. 249-289. ISBN 9789632953571

HALLIN, Daniel C. – MANCINI, Paolo: Médiarendszerek. Médiarendszerek - A média- és politikai rendszerek három modellje. AKTI, Budapest, 2008. ISBN 9789636930691

HARLE Tamás: Az újságírás mestersége és művészete. Kék Európa Stúdió, Budapest, 2012. ISBN 9789630841986

Ajánlott irodalom:

RADETZKY András: A helyi rádió. Gondolat, Budapest, 2011. 166-176. ISBN 9789636933296

ANDOK Mónika: A hírek története. L’Harmattan, Budapest, 2013. ISBN 9789632366258

Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 7. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul:

a) tudása

Ismeri a kommunikáció és média terület

ét meghatározó társadalmi, strukturális, gazdasági és politikai folyamatok legfontosabb tényezőit.

Szakmai innováció perspektíváinak elsajátítása.

b) képességei

Képes eligazodni szakterületének mélyebb összefüggései és a gyakorlat által felvetett konkrét társadalmi, kommunikációs és médiatudományi problémák, valamint azok lehetséges megoldási módszerei között.

Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a szakma szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.

c) attitűdje

Nyitott a szakmai innováció minden formája iránt, befogadó, de nem gondolkodás nélkül elfogadó az elméleti, gyakorlati és módszertani újításokkal szemben.

Tudatosan képviseli azon módszereket, amelyekkel saját szakmájában dolgozik, és elfogadja más tudományágak eltérő módszertani sajátosságait.

d) autonómiája és felelőssége

A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját és az irányítása alatt dolgozó munkatársak tevékenységét.

Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt