Tantárgy adatlapja
A tantárgy célja a hallgatók megismertetése a vállalatok társadalmi felelősségével (CSR – Corporate Social Responsibility). A kurzus az üzleti és a nonprofit szektor döntéshozatalának etikai vonatkozásaival, továbbá ezen jellemzők gazdasági szervezetre és az ebben tevékenykedő egyének magatartására gyakorolt hatásaival ismerteti meg a hallgatókat. A tantárgy a hallgatóság morális-szociális érzékenységének fejlesztésén túl, az üzleti életben való eligazodás etikai kérdéseivel is foglalkozik. A társadalmi felelősség színtereinek bemutatásával a hallgatók betekintést nyernek az egyes magyar és multinacionális vállalatok CSR programjaiba és tevékenységébe, valamint az etikailag magas színvonalú szervezetek működésébe.
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):
Kötelező irodalom:
LIGETI György, CSR Vállalati felelősségvállalás, Budapest, Kurt Lewin Alapítvány, 2007.
KOTLER, Philip, LEE, Nancy, Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, Budapest, HVG Kiadó, 2007. ISBN 978-963-9686-01-4
DEÁK Kinga, Több, mint üzlet: vállalati társadalmi felelősségvállalás, Budapest, Demos Magyarország Alapítvány, 2006. ISBN 963-87057-2-8
Ajánlott irodalom:
CSURGÓ Ottóné, Üzleti etika, Budapest, Saldo, 2010. ISBN 978-963-638-362-6
JUDY, Allen, A rendezvényszervezés nagykönyve, Budapest, Akadémiai K., 2010. ISBN 978-963-05-8855-3