Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Társadalmi felelősségvállalás
Tárgy kódja: BBNKM15300
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: BTK
Felelős szervezeti egység: Kommunikáció- és Médiatudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Windhager Károly Ákos
Tárgyleírás:

 

A tantárgy célja a hallgatók megismertetése a vállalatok társadalmi felelősségével (CSR – Corporate Social Responsibility). A kurzus az üzleti és a nonprofit szektor döntéshozatalának etikai vonatkozásaival, továbbá ezen jellemzők gazdasági szervezetre és az ebben tevékenykedő egyének magatartására gyakorolt hatásaival ismerteti meg a hallgatókat. A tantárgy a hallgatóság morális-szociális érzékenységének fejlesztésén túl, az üzleti életben való eligazodás etikai kérdéseivel is foglalkozik. A társadalmi felelősség színtereinek bemutatásával a hallgatók betekintést nyernek az egyes magyar és multinacionális vállalatok CSR programjaiba és tevékenységébe, valamint az etikailag magas színvonalú szervezetek működésébe.

A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN):

Kötelező irodalom:

LIGETI György, CSR Vállalati felelősségvállalás, Budapest, Kurt Lewin Alapítvány, 2007.

KOTLER, Philip, LEE, Nancy, Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, Budapest, HVG Kiadó, 2007. ISBN 978-963-9686-01-4

DEÁK Kinga, Több, mint üzlet: vállalati társadalmi felelősségvállalás, Budapest, Demos Magyarország Alapítvány, 2006. ISBN 963-87057-2-8

Ajánlott irodalom:

CSURGÓ Ottóné, Üzleti etika, Budapest, Saldo, 2010. ISBN 978-963-638-362-6

JUDY, Allen, A rendezvényszervezés nagykönyve, Budapest, Akadémiai K., 2010. ISBN 978-963-05-8855-3

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

kommunikáció- és médiatudomány BANT-XKM alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév BTK
szechenyi-img-alt