A friss kiadásban az alábbi tanulmányok olvashatók:
-
Előszó a pedagógia változásaihoz – Kozma Gábor
-
Megnyitó a "Változások a pedagógiában – a pedagógia változása" című konferencián – Zsódi Viktor
-
Ének-zenetanítás a kommerciális popzene korában – Bali János
-
Edukációs környezet, virtuális tanulókörnyezetek és játékterek a gamifikált pedagógiában – Boksay-Pap Emese
-
A környezeti nevelés ismeretköreinek megjelenése az alsó tagozatos oktatásban – D. Tóth Márta, Csizmadia Ildikó
-
A Nyíregyházi Állami Elemi Népiskolai Tanítóképző tanulóinak több szempontú vizsgálata 1914–1961 között – Dr. Dráviczki Sándor
-
A mentor–mentorált kapcsolat fontossága a tanárjelöltek szakmai fejlődésében – Prescott-Pickup Francis
-
Nyelvi-logikai képességek vizsgálata a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók esetében – Fülöp Zsolt
-
Innovációs törekvések az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán, avagy újra kell alkotni koncepciónkat a taníthatóság gazdagságáról – Gál Gyöngyi, Di Blasio Barbara
-
Iskolai konfliktusok preventív megközelítése – Horváth Mariann
-
Képeskönyvvel az inklúzióért – Hosszu Timea
-
„Valóknak tartott fontos események” – Vaszary Kolos (1832–1915) történelem tankönyvei – Jakab Péter
-
„Hol a kristály már füstölög”: A befogadásközpontú irodalomtanítás és a biblioterápia elméleti és módszertani kapcsolódásának vizsgálata – Kántor Péter
-
Szülői támogatás és hitre nevelés: Tapasztalatok a PPKE tanárszakos hallgatói körében – Gombocz Orsolya
-
A nevelés hazája – Kozma Gábor
-
Eszközök és módszerek a hatékony inkluzív nevelés szolgálatában – Ladnai Attiláné Anita
-
Kiégés-tünetegyüttes pedagóguspályán és megelőzése irodalomterápiás módszer alkalmazásával – Lindner Henriett
-
Terminológiai utazás az együttnevelés körül – Dr. Mile Anikó
-
A füzetmunka szerepe a Waldorf-iskola első nyolc évében – Kugelbauer Pajorné Ida
-
Alkosd újra fényképpel: Inkluzív élmények a Vasarely Múzeumban – Tiszai Luca, Sándor Katalin
-
A gyógypedagógus hallgatók szociális és érzelmi képességei a társadalmi elvárások tükrében – Verebélyi Gabriella
A teljes kiadvány és az egyes cikkek szabadon elérhetők a folyóirat hivatalos oldalán:
https://ojs.ppke.hu/mesterestanitvany/index
A Mester és Tanítvány célja, hogy platformot biztosítson a pedagógia és a neveléstudomány területén született eredeti kutatásoknak, elősegítve a tudományos diskurzust és az interdiszciplináris párbeszédet. A folyóirat évente kétszer jelenik meg, és mind fiatal kutatók, mind elismert szakemberek számára lehetőséget nyújt munkáik bemutatására.
Felhívjuk olvasóink figyelmét, hogy a folyóirat minden cikke szabadon hozzáférhető és letölthető a fent említett weboldalon.
Kellemes olvasást kívánunk!