Megjelent a Mester és tanítvány folyóirat 2024/2-es száma

2025.01.09.

Örömmel értesítjük olvasóinkat, hogy megjelent a Mester és Tanítvány folyóirat 2024-es évének második száma.

A friss kiadásban az alábbi tanulmányok olvashatók:

  • Előszó a pedagógia változásaihoz – Kozma Gábor

  • Megnyitó a "Változások a pedagógiában – a pedagógia változása" című konferencián – Zsódi Viktor

  • Ének-zenetanítás a kommerciális popzene korában – Bali János

  • Edukációs környezet, virtuális tanulókörnyezetek és játékterek a gamifikált pedagógiában – Boksay-Pap Emese

  • A környezeti nevelés ismeretköreinek megjelenése az alsó tagozatos oktatásban – D. Tóth Márta, Csizmadia Ildikó

  • A Nyíregyházi Állami Elemi Népiskolai Tanítóképző tanulóinak több szempontú vizsgálata 1914–1961 között – Dr. Dráviczki Sándor

  • A mentor–mentorált kapcsolat fontossága a tanárjelöltek szakmai fejlődésében – Prescott-Pickup Francis

  • Nyelvi-logikai képességek vizsgálata a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók esetében – Fülöp Zsolt

  • Innovációs törekvések az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán, avagy újra kell alkotni koncepciónkat a taníthatóság gazdagságáról – Gál Gyöngyi, Di Blasio Barbara

  • Iskolai konfliktusok preventív megközelítése – Horváth Mariann

  • Képeskönyvvel az inklúzióért – Hosszu Timea

  • „Valóknak tartott fontos események” – Vaszary Kolos (1832–1915) történelem tankönyvei – Jakab Péter

  • „Hol a kristály már füstölög”: A befogadásközpontú irodalomtanítás és a biblioterápia elméleti és módszertani kapcsolódásának vizsgálata – Kántor Péter

  • Szülői támogatás és hitre nevelés: Tapasztalatok a PPKE tanárszakos hallgatói körében – Gombocz Orsolya

  • A nevelés hazája – Kozma Gábor

  • Eszközök és módszerek a hatékony inkluzív nevelés szolgálatában – Ladnai Attiláné Anita

  • Kiégés-tünetegyüttes pedagóguspályán és megelőzése irodalomterápiás módszer alkalmazásával – Lindner Henriett

  • Terminológiai utazás az együttnevelés körül – Dr. Mile Anikó

  • A füzetmunka szerepe a Waldorf-iskola első nyolc évében – Kugelbauer Pajorné Ida

  • Alkosd újra fényképpel: Inkluzív élmények a Vasarely Múzeumban – Tiszai Luca, Sándor Katalin

  • A gyógypedagógus hallgatók szociális és érzelmi képességei a társadalmi elvárások tükrében – Verebélyi Gabriella

A teljes kiadvány és az egyes cikkek szabadon elérhetők a folyóirat hivatalos oldalán:

https://ojs.ppke.hu/mesterestanitvany/index

A Mester és Tanítvány célja, hogy platformot biztosítson a pedagógia és a neveléstudomány területén született eredeti kutatásoknak, elősegítve a tudományos diskurzust és az interdiszciplináris párbeszédet. A folyóirat évente kétszer jelenik meg, és mind fiatal kutatók, mind elismert szakemberek számára lehetőséget nyújt munkáik bemutatására.

Felhívjuk olvasóink figyelmét, hogy a folyóirat minden cikke szabadon hozzáférhető és letölthető a fent említett weboldalon.

Kellemes olvasást kívánunk!

Események

21.
2025. jan.
BTK
Nyílt nap Esztergomban
24.
2025. jan.
BTK
Nyílt nap
Danubianum
28.
2025. jan.
BTK
Gulyás Adrienn habilitációs előadásai
Sophianum 108
29.
2025. jan.
BTK
Severino-Varsányi Orsolya habilitációs előadásai
Sophianum 112
18.
2025. febr.
BTK
Reneszánsz Kutatócsoport est – Magyar Shakespeare Bizottság
Danubianum 412
További események
szechenyi-img-alt