Megjelent a Mester és tanítvány folyóirat 2024/2-es száma

2025.01.09.

Örömmel értesítjük olvasóinkat, hogy megjelent a Mester és Tanítvány folyóirat 2024-es évének második száma.

A friss kiadásban az alábbi tanulmányok olvashatók:

  • Előszó a pedagógia változásaihoz – Kozma Gábor

  • Megnyitó a "Változások a pedagógiában – a pedagógia változása" című konferencián – Zsódi Viktor

  • Ének-zenetanítás a kommerciális popzene korában – Bali János

  • Edukációs környezet, virtuális tanulókörnyezetek és játékterek a gamifikált pedagógiában – Boksay-Pap Emese

  • A környezeti nevelés ismeretköreinek megjelenése az alsó tagozatos oktatásban – D. Tóth Márta, Csizmadia Ildikó

  • A Nyíregyházi Állami Elemi Népiskolai Tanítóképző tanulóinak több szempontú vizsgálata 1914–1961 között – Dr. Dráviczki Sándor

  • A mentor–mentorált kapcsolat fontossága a tanárjelöltek szakmai fejlődésében – Prescott-Pickup Francis

  • Nyelvi-logikai képességek vizsgálata a pedagógusképzésben részt vevő hallgatók esetében – Fülöp Zsolt

  • Innovációs törekvések az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán, avagy újra kell alkotni koncepciónkat a taníthatóság gazdagságáról – Gál Gyöngyi, Di Blasio Barbara

  • Iskolai konfliktusok preventív megközelítése – Horváth Mariann

  • Képeskönyvvel az inklúzióért – Hosszu Timea

  • „Valóknak tartott fontos események” – Vaszary Kolos (1832–1915) történelem tankönyvei – Jakab Péter

  • „Hol a kristály már füstölög”: A befogadásközpontú irodalomtanítás és a biblioterápia elméleti és módszertani kapcsolódásának vizsgálata – Kántor Péter

  • Szülői támogatás és hitre nevelés: Tapasztalatok a PPKE tanárszakos hallgatói körében – Gombocz Orsolya

  • A nevelés hazája – Kozma Gábor

  • Eszközök és módszerek a hatékony inkluzív nevelés szolgálatában – Ladnai Attiláné Anita

  • Kiégés-tünetegyüttes pedagóguspályán és megelőzése irodalomterápiás módszer alkalmazásával – Lindner Henriett

  • Terminológiai utazás az együttnevelés körül – Dr. Mile Anikó

  • A füzetmunka szerepe a Waldorf-iskola első nyolc évében – Kugelbauer Pajorné Ida

  • Alkosd újra fényképpel: Inkluzív élmények a Vasarely Múzeumban – Tiszai Luca, Sándor Katalin

  • A gyógypedagógus hallgatók szociális és érzelmi képességei a társadalmi elvárások tükrében – Verebélyi Gabriella

A teljes kiadvány és az egyes cikkek szabadon elérhetők a folyóirat hivatalos oldalán:

https://ojs.ppke.hu/mesterestanitvany/index

A Mester és Tanítvány célja, hogy platformot biztosítson a pedagógia és a neveléstudomány területén született eredeti kutatásoknak, elősegítve a tudományos diskurzust és az interdiszciplináris párbeszédet. A folyóirat évente kétszer jelenik meg, és mind fiatal kutatók, mind elismert szakemberek számára lehetőséget nyújt munkáik bemutatására.

Felhívjuk olvasóink figyelmét, hogy a folyóirat minden cikke szabadon hozzáférhető és letölthető a fent említett weboldalon.

Kellemes olvasást kívánunk!

Események

22.
2025. febr.
BTK
Diplomaátadó ünnepség
Szent István-bazilika
24.
2025. febr.
BTK
Eurasia Lectures
Danubianum
25.
2025. febr.
BTK
Trump és Ázsia
Danubianum 805
25.
2025. febr.
BTK
Erasmus+ Experience Night
Danubianum 114
25.
2025. febr.
BTK
PPKE BTK HÖK x Sportbisztró
SCORE! Sport Bar & Billiard
26.
2025. febr.
BTK
A Fraknói Centenárium lezárása
Központi Szeminárium
További események
szechenyi-img-alt