Tantárgy adatlapja
A kurzus célja a harmadik tanév végén esedékes nyelvi kompetenciavizsgára történő célirányos felkészítés sok-sok gyakorlási lehetőséggel. Az óra keretén belül elsősorban az írásbeli vizsga komponenseire (Angol nyelvhasználat, Olvasott szöveg értése és összegzése, Érvelő esszé) készülnek a hallgatók. (1) Megismerkednek az Angol nyelvhasználat (Use of English) teszt különböző feladattípusaival (mondat á
yle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">talakí (2) Jártasságot szereznek olvasott szövegek feldolgozásában különböző feladatok segítségével. (3) Átismétlik az esszéírás korábbi tanulmányaik során elsajátított szabályait, majd célirányosan gyakorolják a véleményt kifejtő, érvelő esszétípust. Az otthon végzett feladatokat (esszék, szövegértés) a tanár ré
style="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">szletesen kié |
A 2–5 legfontosabb kötelező, illetve ajánlott irodalom (jegyzet, tankönyv) felsorolása bibliográfiai adatokkal (szerző, cím, kiadás adatai, (esetleg oldalak), ISBN) |
Kötelező irodalom: GUDE, K., DUCKWORTH M. and ROGERS L., Cambridge English Proficiency Masterclass. Oxford, Oxford University Press, 2012. ISBN 9780194705240 Ajánlott irodalom: RÓNAY Ágnes, Emelt szintű angol nyelvtani gyakorlókönyv II. vizsgafeladatokkal. Budapest, Tinta Kö
tyle="font-family:'PT Sans';font-size:10pt;">ny RÓNAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés felsőfokon I. Szóképzés. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093114 RÓNAY Ágnes, SÁRDI Csilla, Angol szókincsfejlesztés II. Állandósult szókapcsolatok. Budapest, Tinta Könyvkiadó, 2021. ISBN 9789634093121 FOLEY, Mark, HALL Diane, My GrammarLab. Essex, Pearson Education Limited, 2012. ISBN 9781408299111 VINCE, Michael, English Grammar in Context. London, Macmillan Education, 2008. ISBN 9781405070546 |
Azoknak az előírt szakmai kompetenciáknak, kompetenciaelemeknek (tudás, képesség stb., KKK 8. pont) a felsorolása, amelyek kialakításához a tantárgy jellemzően, érdemben hozzájárul |
a) tudása Átlátja az angol szövegek és kulturális jelenségek befogadásának bevett eljárásait, az értelmezés szakmailag elfogadott kontextusait. Ismeri a szak egyes területeinek (irodalom-, nyelv- és kultúratudomány) angol nyelvű szakkifejezéseit. Ismeri az egyénileg, illetve párban, csoportban szervezett tanulás, valamint a tanulóközösségek működésének kapcsolatát. Ismeri, megkülönbözteti és alkalmazza az infokommunikációs eszközöket, hálózatokat és funkciókat a szakterületén folyó tanuláshoz, feladatainak hatékony és korszerű megoldásához. b) képességei Több stílusregiszterben, az adott műfaj szabályrendszerének megfelelően, közérthetően, választékos stílusban ír és beszél angolul, világos, részletes szövegeket alkot sokféle témában, különösen az angolszász kulturális témakörökkel kapcsolatosan. Műfajilag sokszínű angol nyelvű szövegeket és kulturális jelenségeket értelmez. Világos, részletes szövegeket alkot sokféle témában, különösen az angolszász kulturális témakörökkel kapcsolatosan. Folyamatos és természetes módon olyan interakciót tud folytatni anyanyelvű beszélővel, amely egyik félnek sem megterhelő, valamint megérti az anglisztikához kapcsolódó szakmai szövegeket. Irányítás mellett képes a tanuló szervezet működtetésében való támogató részvételre. Képes alkalmazói tudását az információs technológián alapuló írásbeli és szóbeli kommunikációban fejleszteni. Értő módon képes idegen nyelvű szakirodalom olvasására, és legalább egy idegen nyelven megbízható szinten ismeri a saját szakterületére jellemző szakkifejezéseket, és alkalmazza azokat. c) attitűdje Tudatosan képviseli az angol nyelvterület nyelvi és kommunikációs normáit. Szakmai hivatástudata kialakítására és önképzésre törekszik. Készen áll a támogató erőforrások folytonos keresésére, szakmai felelőssége és tudása folytonos fejlesztésére. Feladatokhoz kapcsolódóan folyamatosan fejleszti szövegértési és szövegprodukciós készségét. Elfogadja és a gyakorlatban is megvalósítja az egé szségmegőrző szemléletet és életvitelt. Érti az erőforrásokkal való jó gazdálkodást, látja ennek fontosságát. Rendelkezik azokkal a tudásokkal, képességekkel, attitűdökkel, amelyek szakmáját az állampolgári műveltség meghatározott köréhez kötik. Folyamatos személyes tanulását a közjó szolgálatában értelmezi. Ismeri szakterülete etikai normáit és szabályait, és ezeket a szakmai feladatok ellátásában, az emberi kapcsolatokban és a kommunikációban egyaránt képes betartani. d) autonómiája és felelőssége Felelősséget vállal anyanyelvű és angol szövegeiért, tudatában van azok lehetséges következményeinek, plágiummentes ismeretközvetítést alkalmaz. Az anglisztika területén szerzett ismereteit alkalmazza önművelésében, önismeretében. Felelősséget vállal egyének és csoportok szakmai fejlődéséért. |