A programsorozat reggeli szentmisével kezdődött a Danubianum épületének Boldog Salkaházi Sára imatermében, Alessandro Caprioli egyetemi lelkész vezetésével. A lelki ráhangolódást követően a résztvevők izgalmas és aktuális témákat feldolgozó előadásokkal folytathatták a napot.
A sort Gerván Patrícia és Oláh Gyöngyi Generációváltás a felsőoktatásban: A mai egyetemisták pszichológiai jellemzői és az ezekhez alkalmazkodó tanítási stratégiák című plenáris előadása nyitotta, amely rávilágított a jelenlegi hallgatói generáció sajátosságaira és az ehhez igazodó oktatási módszerek fontosságára. Az előadás során többek között megtudhattuk, pszichológiailag milyen változások jellemzik a Z generációt a korábbi nemzedékekhez képest, valamint, hogy milyen tanítási stratégiák segíthetik az oktatókat a hallgatók hatékonyabb támogatásában.
Ezt követően a résztvevők több párhuzamosan zajló előadás közül választhattak. Nagy népszerűségnek örvendett Kissné Csorba Erika Fenntarthatóság a gyakorlatban című workshopja, amely gyakorlati példákon keresztül mutatta be, hogyan alkalmazhatók a fenntarthatósági elvek a mindennapi életben. Ezzel párhuzamosan zajlott a vezetői fórum, amelyen a Kar vezetői többek között az új pályázati lehetőségekről, a publikációk támogatásáról és egyéb többletjuttatásokról, valamint az alapbérek emeléséről tájékoztatták a résztvevőket. A fórum lehetőséget teremtett arra, hogy az egyetemi közösség tagjai közvetlenül is betekintést nyerjenek a Kar jövőbeni terveibe, valamint, hogy konstruktív párbeszéd alakuljon ki az érintettek között.
A délelőtti szekcióban Tornai Kálmán előadása is nagy érdeklődést váltott ki, aki az egyetem Moodle rendszerének hatékony használatáról tartott részletes és gyakorlatias prezentációt. Az előadás során a hallgatók és oktatók számára egyaránt hasznos tippeket osztott meg arról, hogyan lehet a digitális eszközöket a tanulás és az oktatás szolgálatába állítani. A résztvevők interaktív módon ismerkedhettek meg a Moodle újdonságaival, valamint a rendszerben rejlő lehetőségekkel.
A második szekcióban Ft. Jancsó Árpád SJ beszélt a jezsuita hagyományokra épülő intellektuális apostolkodásról, amely új megvilágításba helyezte a tanítás és a gondolkodás összefüggéseit. Az előadás különleges spirituális töltetet adott a napnak, miközben gyakorlati példákon keresztül is bemutatta, hogyan lehet a tudás átadását szolgálatként megélni. Ezzel párhuzamban zajlott Tomku György érzelemszabályozási és stresszkezelési technikákról szóló előadása, amely szintén nagy érdeklődést váltott ki. A résztvevők praktikus tippeket kaptak arra vonatkozóan, hogyan kezeljék a mindennapi stresszt, és hogyan támogassák érzelmi egyensúlyukat egyetemi környezetben.
A kompetencianap harmadik szekciójának egyik kiemelkedő előadását Fodor Richárd tartotta, aki mesterséges intelligenciával és információs technológiákkal kapcsolatos újdonságokat ismertette közérthető és szórakoztató módon. A résztvevők megismerhették a technológia legújabb fejlesztéseit, amelyek hatékonyabbá tehetik a tanulást és az oktatást.
A délutáni programok részeként Vass Johanna Open Science Workshopot tartott, amely a nyílt tudományos kutatás jelentőségét és lehetőségeit mutatta be. Az előadás során a résztvevők átfogó képet kaptak az adatok megosztásának előnyeiről, valamint arról, hogy hogyan lehet a tudományos eredményeket szélesebb körben hozzáférhetővé tenni. Ezzel párhuzamosan a Gazdasági Igazgatóság fóruma zajlott, amely gyakorlati tanácsokkal látta el az egyetem oktatóit és dolgozóit a pénzügyi adminisztrációval kapcsolatos kérdésekben.
A nap végén közös ebéd zárta a rendezvényt, amely nemcsak a pihenésre adott lehetőséget, hanem arra is, hogy a résztvevők kötetlen formában osszák meg egymással a nap folyamán szerzett tapasztalataikat. Az ebéd közbeni beszélgetések tovább erősítették az egyetemi közösség összetartozását, és elősegítették a szakmai kapcsolatok kiépítését.